tisdag, september 30, 2008

Dykcertifikat (PADI)


Nu är det goa saker på G. Bestämde mig för någon vecka sedan att ta ett dykcertifikat innan jag drar till Filippinerna. Istället för att ta ett certifikat där nere som troligen är lite billigare, så är det skönt att redan ha det gjort när man åker ner. Då slipper man lägga 5dagar av semsetern på att plugga och lära sig samt att personen är säker nån filippinare som inte kan ordentlig engelska så man får sitta och gissa halva meningarna.

Så nu ska Tobbe hjälpa mig ett certifikat till ett mycket rimligt pris med. Fick min PADI Open Water Diver Manual idag. Redan på söndag ska vi göra de första dyken i simhallen så vi kommer göra 5st dyk. Efter det har vi bassängdelen avklara och någon vecka efter det så kommer vi åka ut till Vättern och gör några dyk med. Tror det blir 4st dyk i Vättern.

Det är ju typ världens kallaste sjö på sommaren så frågan är hur den är att simma i på vintern men det är bara att bita ihop.

Nere på filippinerna så kommer jag åka iväg och dyka med Valhajar som är världens största fisk. Blir runt 12m långa och kan väga upp till 43ton. Vilka gigantiska monster. Det kommer verkligen att bli ett minne för livet. Sen ska ju Filippinerna även ha världens finaste dykvatten, så lär ju finnas otroligt mycket mer att kolla på. Har glott på en hel del dykfilmer där ifrån på youtube.



Ett annat måste som också är inbokat det är att åka och titta på den aktiva vulkanen Taal Vulcano.
Sen får vi se lite vad som mer kan hittas på. Jag planerar inte en massa innan jag åker utan jag har 1-3måsten sen utöver det så kör jag på filosofin "making it up as i go along" lite som MacGyver gör i alla konstiga situationer han hamnar i.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se