tisdag, juni 06, 2006

PR-knep?

En tanke slog mig när jag satt och glodde på tv och inte orkade zappa över kanal när det vart reklam. Då kom den där Telenor reklamen på där han sjunger b b b b b b blååått (för övrigt en fruktansvärt dålig reklamfilm). Kom och tänka på att det kan vara ett PR-knep från det borgligablocket (dvs det blåa blocket) nu när det är riksdagsval å allt. Känns som att det inte är en slump när man lägger en lite extra tanke på denna fundering. Kan det vara så att det högra blocket har sattsat penger i vodafone reklamen eller att de som gjort reklamkampanjen är borgliga sympatisörer?
De försöker inprenta den där b b b b b b blåååått-låten iskallen på oss (vilket de lyckats med vare sig men vill det eller inte) så när vi kommer till valunorna sen, så säger vårt undermedvetna BLÅTT!!
Skum tanke men känns ändå inte långt ifrån eftersom Sverige blir mer och mer som USA på många sett å vis. Saknas bara de där reklamerna då Persson och
Reinfeldt går i nått idyllisktlandskap och klappar eller kramar om ett litet barn och bilden är sådär dimmig på kanterna så det ser sagolikt ut. Sen är det en såndär mörk film-rekam-röst som ekar (typ som gandalf) och kanske man har den svenskaflaggan vajandes i bakgrunden. Herregud vilken hemsk tanke.
ALLT RÖTT BLIR BLÅTT löper reklamen. Är detta ett smart PR-Knep från moderaternas och dess följeslagare sida? eller är det bara en av mina skumma tankar?
Men utan tvekan kommer detta att påverka oss när vi går och röstar i höst.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas inte det är ett PR-trick från politikens höger. Isåfall måste jag säga att de har misslyckats.

 
RSS via nybloggat.se