onsdag, december 12, 2007

Ny Tävling, Musiktävling!

Nu har jag kommit på en ny tävling som jag ska lägga upp här. Fick lite inspiration av när jag tänkte på några gamla härliga fester jag har varit på förr. De gamla PB-festerna! Minns ni dem ni som var med?
De sköna musik-quizen. Det vill säga att jag har nu satt ihop ett musk-quiz.
Nu gäller det att verkligen tänka efter innan ni svarar på frågorna.

Fråga 1:
Vem skrev låten ”Angelica” som släpptes på en platta som heter ”Usling”

Fråga 2:
Vilken sjukdom fick Queens sångare Freddie Mercury

Fråga 3:
Vilken låt är denna textrad tagen ur och vilken artist sjunger den?
”Well buddy when I die throw my body in the back
And drive me to the junkyard in my Cadillac”

Fråga 4:
Textrad igen men vilket år kom denna låten?
”Downtown the stores alight as the evening's underway
Things been a little tight”

Fråga 5:
Pugh Rogefeldt sjunger låten ”vår kommunale man” ihop med en känd artist vilken?

Fråga 6:
Mikael Wiehe hade i många år en vapendragare vem var han?

Fråga 7:
4:e juli är ett speciellt datum för mig, vad händer då?

Fråga 8:
Heman Hunters var ett populärt ör oss som minns 90-talet bra. Men Vilken tv-serie vart de kända i?

Fråga 9:
Vilken låt är denna texten tagen ur?
He's the razor to the knife
Oh, lonely is our lives
My heads spinnin' round and round
But in the seasons of wither

Fråga 10:
Vilket landskap är motsatsen till det landskap som Lars Winnerbäck kommer ifrån?

Fråga 11:
Denna teater driver mycket med bandet ”Kent”
a) Banan teatern b) Pantomimteatern
c) Varan teatern d) drak teatern

Fråga 12:
Vilken låt och vilken Artist?
I keep a close watch on this heart of mine
I keep my eyes wide open all the time
I keep the ends out for the tie that binds

Fråga 13:
Vilken av följande låtar har Alan Jackson gjort?
a) Folsom Prison Blues b) Foxy Lady
c) Dead End d) Chatahoochie

Fråga 14:
4th of July, Asbury park (sandy) är en känd låt men vem översatte den till svenska?

Fråga 15:
Vilken låt, vilken artist, vilket album samt vilket år kom den?
Poor men wanna be rich, rich men wanna be kings,
And a king aint satisfied till he rules everything.

Dessa frågor är det ni ska svara på. Skulle det nu vara så att 2st eller flera skulle få lika många rätt får jag komma på en utslagsfråga.

Pris är en middag men också ett hämligt pris som avslöjas när tävlingen är avslutad.

Ni mailar in era svar till denna adress marcusljungberg85(at)gmail.com .

Tävlingen pågår till jag säger stopp.

Lycka till!

En liten kul nyhet att för driva tiden med... eller inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vem faan är PB?

Anonym sa...

nån som drabbats av vinterbloggkräksjukan här eller?
Långt ord.. men slå upp de i en ordbok om 5 år så lovar jag dig att de kommer stå med där!

Anonym sa...

Bedrövligt dålig uppdatering här Mac!! Skärp te daj!

 
RSS via nybloggat.se