söndag, februari 14, 2010

MTV get of the air!

"My job is to help destroy
What's left of your imagination
By feeding you endless doses
Of sugar-coated mindless garbage"

Så skrev Dead Kennedys en gång för länge sen. På den tiden visade faktiskt MTV (MusicTV) massor av musikvideos. Men som Dead Kennedys utryckte det så var det bara skitmusik. Det gjorde är vad de har gjort under min uppväxt med. Med vissa undantag till bra muik med någongång ibland. Fast de sedan några år tillbaka började de med att visa olika program som familjen Ozzy och MTV Cribs mm. Det hela har eskalerat i att den gamla musik-kanalen inte längre visar någon muisk. Tänkte härom dagen att jag helt enkelt skulle uppdatera mig lite på vad för nytt skit som kommit. Fast när jag slår på MTV så ser jag till min stora förvåning att det inte går en enda musik video på hela dagen. Bara massa room riders och andra fjantiga dejting-program som inte leder någonstans.
Kolla själva på bilden jag la upp här åt er.
MTV borde helt enkelt byta namn till DTV (DejtingTV) eller nått liknande. För musik det har de inte längre. ZTV insåg ganska snabbt själva vart kanalen var på väg när de började visa mer och mer program i den kanalen. De valde att göra det enda vettiga starta en helt ny kanal som bara visar program TV6 sedan behålla ZTV med alla muik på. Smart drag. Men inget som MTV tydligen klarar av. Vart ska den nya generationen få all sin musik ifrån? kan det vara så att musikbranschen själva valt att lägga ner och göra musikvideos, för att de förlorar så mycket på att folk väljer att ladda ner sin musik på nätet. Därför gör de längre inga musikvideos?
Men det känns ju med idiotiskt för då skulle inte VH1 och ZTV heller överleva för att de inte har nått nytt att visa.
Aningen lägger vi ner och bojkottar MTV till de återinför musiken i världens föredetta största musik-kanal.



1 kommentar:

Alexander sa...

MTV2 var faktiskt jävligt bra. Spelade en hel del bra metal och annat kul. MTV spelade mest pop. ZTV var dock en bra blandning av allt, metal och pop men även elektroniskt.

 
RSS via nybloggat.se