lördag, februari 06, 2010

Tidsfördriv!

När man som idag bara går och väntar på att dra iväg och festa lite. Brukar jag ta och underhålla mig med lite minispel. De är sjukt beroende framkallande speciellt alla olika Tower defence-spel som finns runt om på internet. Lyckades efter många om och men att hitta en nice sida med många sådana spel på.
Kan fan inte sluta spela dem. hehe... nästan lika beroende som facebook.


För övrigt känner jag att jag hamnat i en skön SKA-influerad period i mitt liv. Är lite kul att jag helt missa denna sköna musikgenre. Dock kan det bero på att det finns alldeles för mycket skitartister i den. Men det är också beroende på vilken period av de olika vågorna
som kommit. Den andra vågen är den sämsta av de tre som finns, självklart är alltid den första vågen helt klart den bästa. Tror denna period jag hamnat i kan bero på saknaden av en varm och härlig sommar. Även svensk trallpop är något jag fastnat för med som tex Håkan Hällström och Florence Valentin är väl de två jag lyssnar mest på när det gäller svensk trallpop. Tycker att Florence Valentin har mycket gemensamt med The Clash speciellt musiken kanske inte direkt texterna men just musiken. Med mycket trumpeter och andra rytmer. Jag tror jag har förträngt den svenska trallpops scen alldeles förlänge nu. Därför har jag missat en massa bra band som kommit upp. Dock så har jag inte missat Håkan Hällström, man kanske inte givit honom den chans han förtjänat.

Dagens låt får helt enkelt bli Florence Valentin - Upp På Sociala, Ner På Systemet. Piano plinket är för jävla skönt i den.
Och dagens sak som driver mig till vansinne är följande: Florence Valentins låt Pokerkväll i Vårby Gård är extremt lik en The Clash låt men kan fan inte komma på vilken den som kan hjälpa mig med det får ett stort tack.

2 kommentarer:

Unknown sa...

haha, gött där marcus. känns som om jag lyckades påverka dig lite i rätt riktining där innan jag åkte!
Vet vilken Clashlåt du menar, kommer fan inte heller på vad den heter.

keep up the good work my man.

Macke sa...

Jo sant. Mycket är tack vara din hjälp att få in mig på rätt spår igen.
ja det är så jävla irriterande.... att inte kunna komma på vilken jävla låt det är. imon blir det till att lyssna igenom alla the Clash-låtar. Bara in och rota i CD-skivs blandningen.

 
RSS via nybloggat.se