söndag, januari 31, 2010

Google VS Apple

Detta känns inte bra!
Gillar inte riktigt att mina två absoluta favorit bolag håller på att trappa upp ett krig mot varandra.
För det första gillade jag att dessa två företag har lyckats med att kombinera sina produkter på ett enastående sätt.
Sen när de båda ska ge sig in på samma marknader så börjar beslutsångesten krypa sig på. Vilket företag skall man vara trogen?
Båda företagen satsar på innovation och design och lyckas riktigt bra. Man njuter av att använda deras produkter. Det stora pluset med Google är att mycket av deras produkter är gratis. Som man brukar säga gratis är gott. Apples produkter har en tendens att vara relativt dyra, fast med en riktigt bra kvalité. Om man tar min MacBook som exempel är det helt klart ett av de allra bästa köpen jag någonsin gjort.
Även om Apple tycker sina produkter är billiga anser jag att de har blivit lite av en lyxprodukt.
Som nu är jag väldigt osäker på vilken som ska bli min nästa telefon. Iphone eller Nexus One? det är frågan. Än så länge ligger väl Iphonen något högre i kurs. Men det är nog för att det är den jag har fått testa och leka med mest. Känner ingen som har satsat på Nexus One än. Vill först känna av hur den funkar i näven och hur den kommer funka som multimedia maskin. Google egna OS känns också spännande och faktiskt riktigt smidigt och framförallt nytänkande.
Nu är det tjat om Apples senaste produkt Ipad. Den är jag faktiskt lite mer skeptisk emot, jag tror faktiskt att den inte kommer till att få så stor genomslagskraft som många hoppas på. Tycker att den känns som en förvuxen Iphone. Smart tänkt men hade den haft samma kraft som en vanlig MacBook hade den helt klart varit betydligt mer intressant.
Tror dock att i och med denna är det nog inte allt för lång tid innan det lär komma det med.
Nä nu orkar jag inte skriva mer finns mycket mer att säga om detta. Men det tar vi en annan dag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lär dig stava för i helvete, är du helt jävla blåst i pallet eller?
Lol, jävla whine-hora.

 
RSS via nybloggat.se