lördag, februari 02, 2008

Slut på skräpmat och annat onyttingt!

Har fått en utmaning av Mange. Att till den 11aug skall jag ha denna kroppen som bilden visar eller iaf 60% av den.

Det hela började med att jag sa att jag skulle börja träna. Mest för att ha nått kul att fördriva tiden med de timmarna man inte är på jobbet. Så sa jag lite på skoj till att jag ska skaffa mig denna kroppen. Sedan antydde jag väl att det e rätt lätt.
Så Mange kom med idén att skulle jag kunna skaffa den till 11aug så ska jag få 1000:- och sedan ska han även langa alla brudar till mig.
Utan att direkt tänka igenom det hela så antog jag utmaningen. Det blir ju lite roligare när man har ett mål att jobba emot.
Men för att göra det hela lite enklare så behöver jag bara uppnå 60% av den kroppen för att vinna.
Juryn består utav Åsa och Nathalié de ska avgöra om jag uppnått målet eller nått.

Jag känner ändå att denna utmaningen e ändå rätt lätt att ta hem.
Till min hjälp har jag ju Crille som är expert i ämnet. Han har tränat i lite över 11år nu och är stor som ett hus. Han vet precis vad jag ska stoppa i mig och hur jag ska lägga upp träningarna.

Så i Torsdags var första tränings dagen hade lite genomgång med maskinerna.
Nu till en början måste jag bara få tillbaka min grundkondition som jag har i kroppen nånstans. Var ju längesen man tränade sist. När jag räknar efter tror jag att det är ca 4-5år sedan.

Det enda jag just nu känner kommer bli det jobbigaste att få till är magen. Inte för jag fått nån ölmage men rutorna syns inte längre… bara de två översta.
En annan sak som blir jobbig är att lägga om kosten. Är dock riktigt stolt över att jag bara käkat 2st pizzor det senaste året. Kommer även bli tvungen att dra ner lite på mitt festande.
Men detta är ju bara en vane sak. Kommer ta lite kosttillskott längre in i träningsperioden med.

Igår var det inflyttningsfest hos Sandra. Det blev en riktigt lyckad kväll må jag säga. Trevliga människor och gott dricka men jag höll mig borta från allt snacks. Åt inte alls mycket sånt Men framför allt så tog jag ingen kebabrulle på vägen hem som man alltid brukar göra.
Var å andra sidan ashungrig men lyckades med att hålla mig. Så tog jag en macka när jag kom hem istället. (bilder kommer nog upp i facebooken underveckans gång)
Sen idag har jag bara tagit en långpromenad. Imon blir det ner å träna igen även denna gången mycket kondition men även en hel del överkropp. Tänkte köra bröst, mage och armar.
Får se om det e nån som e sugen på att hänka på.

Vet ifan om jag har så mycket mer att snacka om nu.
Jag återkommer hur det går i tärningen.
Nu ska jag zappa mellan Minority Report och Conan

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag ska också börja träna, imorgon. Har ju gått upp 14 kg på 8månader :'(

Har du sett min nya blogg förresten?

Dennis Alexis Hellström sa...

Hot boys ;)

http://www.bimboboy.com/blogg

 
RSS via nybloggat.se