fredag, oktober 10, 2008

Dykcertifikat (PADI) del III


Nu är man ett litet steg närmare slutet på min dykutbilldning. Igår hade vi lite teori om hur man läser av dyktabellen och hur länge man måste vila innan man kan gå ner igen på vissa djup.
Imon ska jag och Tobbe ut och göra de två första dyken i vatten utomhus. Det kommer bli riktigt kul men säkerligen lite kallt med.
Det som står i tur på inköpslistan är bla annat en bra klocka som klarar lite mer avancerad form av dykning. För när jag väl fått mitt dykcertifikat så vill jag ju fortsätta att dyka med jämna mellanrum.
Känner även ett vist sug att gå lite längre och utbilda mig lite mer i avancerad dykning.
Kanske så långt så att även jag blir en såkallad instructor.
Det vore rätt kul att öppna ett dykcenter i tex filippinerna eller kanske i egypten eller i nått annat varmt land.

Aja ni får en uppdatering imon troligen.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se