söndag, oktober 12, 2008

Dykcertifikat (PADI) del IV


Igår var det dags för första utedyket. Vi var ute i solberga och dök i ett kalkbrott. Kan säga att det var riktigt häftigt måste jag säga. Efter ett tag blev det jävligt kallt om händerna trotts handskarna. De var helt blåa när vi väl kom upp ur vattnet efter ca 30min dykning. Vi gjorde lite övningar som byte av allternativ luftväg och sen lite bogsering.
Det fanns trotts allt lite liv i den lilla pölen såg abborre och kräftor.
Bara att se en fisk simma förbi var riktigt cool. Kan tänka mig att nästa vecka när vi är i Vettern och dyker lär jag få se mycket mer.

Had dock lite problem med att tryckutjämning men var bara att hålla huvudet kallt och int gripas av panik. Vilket jag tror att många skulle kunna göra i sånna sittuationer.

I kväll är vi i badhuset igen och gör de sista övningarna samt öva på att bli ännu säkrare under vattnet.

För er som funderar över att att ta ett dykcertifikat har jag bara en sak att säga... Gör det! inget att tveka på. Det är den roligaste utmaningen jag har gett mig på.
Det finns en helt annan värld att se under vattnet. Ett dykcertifikat är ett måste.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se