måndag, november 17, 2008

Mål i Livet?

Idag tog jag mig för engångs skulle ner till gymet igen för att mjölka ur den sista kraften man har i kroppen efter veckans första arbetsdag. Kändes skönt att få sätta igång med träningen igen efter allt dykande och den långdragna förkylningen som man blivit smittad med.
Idag vart det ett sånt där gött du-får-allt-ta-och-skylla-dig-själv pass. Kommer svida ordentligt på onsdag.
Sen har jag käkat en riktigt stadig kvällsmat med. Det fick bli risgrynsgröt med mjölk och den proteindrink samt två stycken mackor.


Idag började det tre nya på jobbet med. Verkar vara rätt bra typer faktiskt. Men det visar sig med tiden.


Den senaste tiden har jag haft otroligt med flow i mitt liv. Jag har en resa till Filippinerna som väntar, jag har fixat ett dykcertifikat, jag har fått ett nytt jobb. Dessutom mitt i allt detta har jag även fått chansen att bekanta med med en helt otroligt underbar tjej eller rättare sagt två stycken.
Detta har nu satt en hel del griller i huvudet på mig. För 10% av mig känner fortfarande att jag har mycket mål kvar att uträtta innan jag ska statsa på att slå mig själv till ro. Saker du bara kan göra om du är singel och bara har dig själv att bry dig om. Fast dessa få procenten tror jag alla killar känner, speciellt när de hamnar i den så kalade 40års krisen. En kännsla jag skulle vilja kalla "baby we were born to run"

Men däremot är 70% av mig nöjd med allt det jag hunnit uträtta hittills och känner att det är fanimej dags nu Mackan att börja slå dig till ro och hitta nån som du kan dela ditt liv med.
Sen så har vi de sista 20% som säger att du har fortfarande några mål kvar som du SKA genomföra för annars kommer du att ångra dig efteråt, men dessa mål kan du ändå utföra även om du har slagit dig till ro. Det kommer bara ta lite längre tid än du planerat med du kommer kunna genomföra dem.


Dagens låt är Bruce Springsteen - Tougher Than The Rest från Tunnel of Love plattan. Jag har faktiskt aldrig givit denna platta nån ärlig chans innan. Men nu kan jag inte sluta lyssna på denna låten. Den spelas varje morgon påväg till jobbet. Lyssna och njut!


Ett textstycke från låten:
The road is dark and it's a thin thin line But I want you to know I'll walk it for you any time Maybe your other boyfriends couldn't pass the test Well if you're rough and ready for love honey I'm tougher than the rest

1 kommentar:

Anonym sa...

Du SKA göra en säsong på Mallis Magaluf! Det kommer du aldrig ångra!

PB

 
RSS via nybloggat.se