torsdag, januari 29, 2009

Brings back old memories!

Med utvuxna Beatles-frisyrer och läderjackor stog ett av 90-talets största duo åter en gång på scen inför svenska fans. Nedan kommer setlisten och en lite sammanfattad recention.

Setlist:

01 Intro (Fuckin' In The Bushes)
02 Rock n Roll Star
03 Lyla
04 The Shock Of The Lightning
05 Cigarettes And Alcohol
06 The Meaning Of Soul
07 To Be Where There's Life
08 Waiting For The Rapture
09 The Masterplan
10 Songbird
11 Slide Away
12 Morning Glory
13 Ain't Got Nothin
14 The Importance Of Being Idle
15 I'm Outta Time
16 Wonderwall
17 Supersonic
18 Dont Look Back In Anger
19 Falling Down
20 Champagne Supernova
21 I'm The Walrus

Kan väl säga att jag blev lite besviken faktiskt. Var väldigt längesen jag gick på en konsert med ett band jag verkligen gillar och gick därifrån utan att ha fått gåshud en enda gång. Man kände att kemin mellan Liam och Noel inte riktigt fanns där. Fast det har den väl ändå inte gjort på många herrans år.
Liams coola och nochalans på scen kändes rätt tam också. Man fick mer feelingen att han gick upp och rev av de låtarna han skulle sjunga och sedan gick av scen. Hela bandet kändes nervöst på något sätt.

Men förut om detta lyckades de ändå kunna leverera låtarna helt ok. Det var ändå lite nostalgi med tanke på att detta ändå är ett band som jag vuxit upp. Det är ett av de få band som jag lyssnar på som tillhör min generation. Dock är jag väl lite mer av ett Blur-fan under 90-talet. De lyckades plocka ut många av mina favorit låtar vilket lyfte konserten yttligare.
Mitt slutbetyg blir 2,5 av 5.
Mycket pga av det grymma soundet de hade fått till och att man har många minnen till många av låtarna.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se