torsdag, mars 27, 2008

Inget Mer Gäddhäng!

Ja så var det träning idag med. Har varit nere å pumpat rygg och mage idag gjorde även lite biceps och triceps övningar med.
Bradpitt.jpg
Så ännu en dag närmare målet och ännu lite närmare till att vinna vadet. Känns jäkligt gött måste jag säg. Sen är det väldigt skönt att kunna av reagera sig på gymmet med bli av med en hel del frustration.

Fast jag har funderat lite. Har fastnat helt i det här med träning och hur kroppen fungerar och hur man kan förändra på alla möjliga sätt. Det är väldigt fascinerande hur man kan förvandla den till ett stort muskelberg eller till en 300kg fettklump.
Men ju mer jag tränar ju sugnare blir jag på att få en kropp mer lik Sylvester Stallone som den ser ut i de tidigare Rambo-filmerna.
Rambo.jpg
Fast är det nått jag stör mig på när jag är nere och tränar är dessa kvinnor i övre medelåldern som i princip bara är där nere för att GÅ på rullbanden. Ok om man känner för att gå i 40min i rask takt och sedan göra lite andra övningar. Men när de går i sakta takt och läser nån jävla se & hör. Känns det som att de lika väl kunde stannat hemma, eller gått ut och gott en vanlig promenad lovar att de skulle få ut mer av det än att gå och läsa samtidigt. Man går inte till ett gym och betalar massa pengar för att sedan bara gå och slöa.

Sen finns det de som går runt och gör en eller två reps i någon maskin och sedan går vidare till någon annan maskin. Samt att de kör på så otroligt lätta vikter som jag kan lyfta bara med pekfingret. Både jag och dom vet att man kan öka på vikterna betydligt mer. Det ger ju ingenting inte blir de av med nått gäddhäng på det viset eller vad de nu vill träna. Ska man gå till ett gym så går man ju dit för att:
1.    Bygga muskler
2.    Bränna fett
3.    Få ett sundare liv.

Sen att dessa kvinnor även försöker se ut som att de tränar hårt. Det vill säga att de har dyra träningskläder och cykelhandskar. Ska de träna som de gör har de inget behov av att ha en sån outfit.

Bluff gymmare är va de är.

Nu kan man minröja med wii…. Eller ja nästan iaf amerikanska militären har kommit på ett sätt att applicera wiis teknik till nya minröjar robotar.
Rätt coolt ändå måste jag säga.

Ibland kan även den lille människan vinna mot företagen!
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det käns ju ganska töntigt från ditt håll om jag ska va ärlig. JAg menar. Det kanske är den enda träningen de får. O de kanske Inte heller är så benägna att gå ut o springa. Och om de måste gå på bandet i masig takt läsandes SE o hör o det är det ända sättet för de att få det gjort så säger jag: Go for it.

Anonym sa...

Till anonym.

Är du själv en sån där gammal ragataa som inte pallar av o trycka till de där lilla extra för att få bort tjockfläsket på röven.

Tänk om vi alla i den här världen kunde ta hand om sina kroppar. Då skulle vi slippa behöva betala för alla dom som drabbas av fetma. Det är ingen sjukdom, det är bara idioti! Alla som bara har nåt i huvudet fattar att de inte funkar o sitta i sin fotölj o bara äta. Tillslut så kommer våra kommungubbar o lyfter ut dig med en jäkla gaffeltruck din 200 kilos gris!

gsus sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sven O Franzén sa...

Hallå fittor,
Det här är fortfarande den värsta smörjan på nätet. Keke Wyatt borde fan visa er vem som bestämmer. I ryggen.

Bye Barb, have a nice trip!

 
RSS via nybloggat.se