tisdag, mars 25, 2008

Vi sköt med ballongpropp på cyklister!

Sådär då var påskledigheten snart över , back to work imorgon.
Hade inte gjort nått att ha en ledig dag till. Fast är alltid skönt att han nått vettigt att göra på dagarna.

Man borde införa en sånhär långhelg varje månad, det vore skönt.
Jag är fortfarande kvar i mitt TV-spelsträsk. Har börjat köra om MSG3 för… humm… 5gången tror jag det är nu.
Fast imon så är dags för träning igen så TV-spelandet kommer väl hamna på is igen i några månader.
Jag har upptäckt att jag inte klarar av att spela lika länge som jag gjorde när jag var liten.
Minns den gamla goda tiden då vi slog död på många regniga dagar och även en å annan solig dag med. Det vi spelade mest var utan tvekan Goldeneye till 64an. Enligt mig ett av världens roligaste spel.
Senare på kvällarna sprang vi ut och gjorde många sattyg. Allt ifrån att vi busringde på dörrar till att vi sköt med ballongpropp på cyklister.
Man saknar allt den tiden lite allt var så mycket lättare.

Har läst en tredjedel av Tomas Lappalainens bok Maffia. Kan lugnt rekommendera den till er bokmalar där ute. Den handlar om flera olika maffia familjer i Italien. Den är lite rörig med alla (italenska)namn. Men förutom det är det otroligt intressant att se hur dessa verksamheter funkar och hur polisen motarbetar dem med alla lagliga medel de bara kan. Många kända personer nämns även i boken. Ta en person som Falcone som det har gjorts filmer om.
En sak är säker att Maffian har ingen som helst respekt för lagar, polismän, åklagare och domare. De slaktar dem hej vilt.

Nu har kontokortsbedragarna slutat att ge sig på bankomaterna. De har nu hittat en väg att ge sig på automater på bensinmackar. Så se upp alla er som kör bilar.

TV4 är nog en av de mest pengakåta företagen jag vet just nu. Nu tjafsar de åter igen om att barer inte ska få visa EM på sina pubar. De vill ha betalt isåfall. Hade det varit SVT hade jag förstått det för då skulle det vara tv-avgiften som de skulle betalat. Men nu är det ju så att TV4 är en gratis kanal och finansieras av reklam.
Ska det betalas för att se på EM så ska det inte heller vara nån reklam under hela EM.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se