söndag, mars 23, 2008

It's to easy!

Okey efter en fartfylld påskhelg så måste jag uppdatera er lite på vad som hänt.
Har knappt varit hemma under denna helgen har varit runt lite i olika delar i Sverige och hälsat på lite polare och familjemedlemmar. Men idag var det en lat söndag har inte gjort nått direkt nyttigt.

Kom just på i skrivandet stund att jag skulle ha tvättat… men va fan går ingen nöd än.
Får ta det under veckan om mina grannar inte bokar upp det. Finns flera här i huset som tydligen inte gör nått annat än att tvätta.
Just det ja klarade Shadow Of The Colossus idag med… är mest det jag tillbringat denna vackra men kalla söndag åt.
Hela spelet är så ångest laddat nästan att man mår lite dåligt när man spelar det för att det är så dystert. Tyckte dock det är lite väl lätt fanns väl ett par partier i spelet som var lite svårt men överlag var det alldeles för lätt.
För er som inte vill veta hur det slutar säger jag bara en sak, håll för ögonen nu! Föf jag tänker berätta slutet!
Det hela började med att min häst föll ner för ett stup precis innan sista bossen. Bara det var sorgligt. Men mest sne över hur jag skulle ta mig tillbaka till slottet. Men hade inte tid för att sörja över min döda häst utan fortsatte fram mot bossen. Efter ha ägnat en timme eller så på att f ihjäl fan skapet.
Sen fördes jag tillbaka till slottet på nått mystiskt sätt där får min gubbe möta några riddare som tar död på huvudpersonen!
Hur tragiskt är inte detta? Här har man suttit och tragglat i flera timmar och kämpat sig igenom gigantiska jättar så slutar det med att jag får ett svärd genom hjärtat.
Höll på att smälla av, så kan det ju inte slutat! Jag ville ju rädda prinsessan och leva lycklig i alla dagar efter.
Efter att ha accepterat att jag numera är död och att riddarna flydde från kungen av alla skuggmonster (för er som inte spelat spelet kan detta låta sjukt lustigt men spelar ni det så fattar ni vad jag pratar om). Så dör även kungen av alla skuggmonster av någon övernaturlig kraft från en källa av vatten.
Sen går det några minuter så vaknar prinsessan upp helt ensam och hon ser sig omkring plötsligt hörs ett haltande ljud och det är min häst som överlevde fallet från stupet. Det enda är att han brutit ett ben. Så lite lycka ändå och nu sitter man bara och hoppas på att min karaktär ska vakna upp med så är allt lyckligt. Men nej. Utan i den nu uttorkade källan som det nyss var vatten i ligger en bebis med horn. Då börjar jag koppla. Det är alltså födseln av ICO (detta spelet utspelar sig innan ICO). Genast blir det lite ”lycka” på slutet.
Om man sammanfattar slutet lite kort och hoppar över en del oviktiga händelser så kan man sammanfatta det som jag har gjort. Slutet höll nog på i 20min.

Efter alla eftertexter och allt har rullat så får man nu chansen att spela om spelet på Hard!
Det suger ju man vill ju ha chansen att kunna välja sånt innan man spelar det första gången.
För som det var nu så var det alldeles för lätt.
Enligt mig så ska ett spel ta ca 100h innan man e klar med det. För då känns det som att det räcker mycket längre.

Nu är nästan min förkylning över så på tisdag ska jag ner och köra igång med träningen igen.
Längtar till att få börja lyfta lite skrot igen. Känns som att det var så längesedan.

Jag väljer Wikipedia för myspace.
Ja det kan ju vara så att om man söker på en artist vill man veta fakta och inte kanske lyssna eller klicka runt på en sida som 1. Tar lång tid innan den laddat klart 2. Massa oläslig text.osv.
Jag vet själv att när jag går ut och söker på en artist på tex google (för vem använder yahoo här i sverige?) vill jag veta lite fakta om artisten och liknande. Då är wikipedia överlägset gentemot myspace.

Ibiza tillbaka som semestermål. Det är en av alla ställen jag bara måste åka till nongång.
Att få festa på de där gigantsiska klubbarna. Fan va gött.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se