söndag, juni 26, 2005

Blod, Svett, Tårar, Fylla, Sex = Öland

Resan till Öland börjar med att man nästan dör av värmeslag pga av att man åker i en bil som inte AC:n funkar i. Man tänker detta klarar jag aldig utan att svimma, man det gjorde jag inte.

När vi kommer till Öland är det första man ser är en massa fulla och sönderbrända människor.
Vilket man förstår när man känner den gassande solen och inte nån skugga att gömma sig under.
Överallt hörs ljudet av Gyllene Tider eller nån annan sommar musik som alla kan sjunga med i.
Det tog oss ett tag att hitta var de andra höll hus och inte svarade de i telefon heller när vi ringde till dem. Vi började bli lite smått arga på dem.
Men tillslut så svarade en och vi kunde börja sätta oss på plats och köra igång festadet vi med.
Sen efter några öl började vi vimmla runt och träffa en massa andra från stan.
Vilket jag kan tycka att det blir lite tråkigt att träffa samma människor som vanligtvis träffar när man är ute en vanlig kväll i stan.
Men det var iaf kul.
Senare på kvällen hörde vi att det hade varit ett bråk med knivar och faskor. det vart rätt blodigt. Men det var inte det enda bråket uten det var även en som blev skuten i benet av nån idiot. jag hörde bara skotten men refflekterade inte så mycket över det då (var ju full;P) tänkte bara att det var några smällar.
Fick reda på allt sen när man köpte aftonbladet.
Då fick man ju lite perspektiv på allt som hänt.


Lördag
Då åkte vi hem för vi såg det mörka målnen som kom från fastlandet.
Det är ju inte kul att bo på en camping när det regnar det får ju vem som helst att tappa fest lusten.
När jag kom hem så var man hur trött som helst, jag hade bara sovit i 3h.
Det första jag gjorde när jag kom hem var att äta sen var jag tvungen att gå och lägga mig.
MEN efter en timma ringer givetvis telefonen då är det några polare som hundrar om man är sugen på att dra ut och festa.
Och jag som sällan säger nej till en fest drar på mig några rena kläder och pyser över till grannen.
Efter att suttit där och tagit några pilsner börjar man komma iform igen och efter några till så tycker jag att jag börjar bli pigg igen.
Efter några till så bestämer vi oss för att dra ner till puben och ta lite där och dansa lite.
Det var mer folk ute än vad jag kunde tänka mig eftersom det var dagen efter midsommar.
Så det vart riktigt lyckad kväll det med. När man väl kom hem till sin säng så var man riktigt trött.

Det är väl allt man kan säga om denna helg utan att gå in på ditaljer.
Om ni vill se lite bilder från Öland kan ni kolla på denna sida
Ajcon där är ett fåtal bilder som tågs.
men även lite andra från andra fester.
Jaja nu orkar jag inte skriva mer.

CHOP CHOP

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se