fredag, augusti 26, 2005

En hel vecka

Japp nu har det dragit igång. Jag har börjat skolan igen. Nu e det bara några nolle dagar till så e insparken klar med. Det har varit riktigt slitsamt att vara med på de flesta aktiviteter. Här kommer en liten summering om vad som har hänt under den gångna veckan.

Dag 1 Måndag: Dagen börjar med att alla ingenjörer samlades i en aula på HLK (Högskolan för lärande och kommunikation) och det var riktigt många elever tror det var runt 300st nya elever. Sen började det med lite presentation av olika människor rektor och lite annat. Sen kom alla faddrar in i pompa å ståt (lite små löjligt). Eftaer att de presenterat sig lite så samlades alla utanför på skolgården i respektive klasser och knallade bort till olika klassrum, efter det var det lite annat som skulle ordnas sen samlades vi upp och körde lite presentation av oss. Bör väl tillägga att det e 60 st elever i min klass och 1 tjej (shit va kul...). Sen så gick vi bort till ett ställe som kallas Epedemin efter det gick vi ner till Akademin kallas även Kåren (Student baren) som hade öppet från kl 21.00 - 02.00. När Kåren stängde så fick jag sova hos en av mina faddrar (det var en jävla bit att gå till honom).

Dag 2 Tisdag: Vi började Kl 09.00 det var litre små segt att gå upp vid den tiden (tur att det finns bussar). När vi kom till skolan var det lite allt möjligt som hände bla. fick vi ta kort på oss med en namn skyllt se fick vi se på våra labbsalar och så fick vi lösenord och sån som vi ska ha för att sedan kunna logga in. Efter detta var det dags för insparksaktiviteter igen. Då var det stadsvandring vi gick runt i Jönköping och gjorde olika aktiviteter på olika stationer (Satan vad mycket vi gick, jag fick så ont i fötterna). Efter stadsvandringen (som tog 5h) var det snart dags för Kåren igen denna gången vid 19.00 och då var det dags att köra Ölhävar tävling de hade en snubbe som tydligen haft rekordet sedan 1995 (galet ingen som har slagit det på 10år). Efter ölhävningen så var det iväg till Epedidemin igen sen ner på Kåren igen.

Dag 3 Onsdag: Börjar med att vi ska samlas i aulan igen som vi samlades i Dag 1. Det var en snubbe som skulle snacka om hur man mentalt förbereder sig på sina studier (han var rätt rolig). Sen var det inte så mycket mer med det. Stog en timme i kö för att hämta ut mitt passékort. Sen vart det dags att slå sönder en dator (Datorslakt) och sen spelade vi kubb med olika datordelar som kung hade vi tex en fullt fungerande LapTop.
Sen var det dag att gå ner till Akademin igen efter att vi käkade en pizza och svepte i oss en öl eller två. Då var det dags för en lek som kallas Caps och det e nått man kan bli riktigt full när man spelar. Sen i vanlig ordning var det Epedimin och Akademin efter Capsen.

Dag 4 Torsdag: Den första lektionen. Intern komunikation heter den, i folkmun skull man kunna säga att det e Svenska och Engelska. Sen var det inte så mycket mer som hände. Jag tog och åkte hem efter att jag ätit var hyffsat bakis så jag orkad inte vara med på kvällen.

Dag 5 Fredag: En föreläsning i skolan sen är det dags för SWE 19.00 på Rosenlundsbaden. Men det kan jag inte säga vad det är än (för jag vet inte).

Jag fortsätter väl skriva lite på söndag om jag har energi till det annars blir det en summering efter att alla insparks dagar är över.
Här e några länkar ni kan kolla in under tiden:
Schema
Bilder

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se