tisdag, oktober 09, 2007

Hjälp Jag är en bokmal!


Snart är man en diplomerad säljare. Det är ju inte helt fel att ha i bagagen om man skulle hitta nått annat jobb längre fram i tiden. Blir ju en rätt enkel utbildning med tanke på att jag redan nu har hållit på med försäljning i snart över 1,5 år och man har en ganska gedigen utbildning som sammanlagt är på 4 år inklusive gymnasiet. Dock så anser jag väl att man inte direkt kan utbilda sig så mycket inom yrket utan mest att man har det redan i blodet.

Ännu tabbe har "blått" lyckats göra. När Maud skulle chatta på Aftonbladets chatt, så var det inte hon som skrev. Nope hon skickade sin pressekreterare att göra jobbet åt henne och svara i hennes namn. De som trodde att de chattade med Maud måste ju känna sig riktigt lurade. Det är rätt fult gjort må jag säga.
Man kan ju faktiskt boka om tider, det är ju inte svårare än så.

Har fått lite reaktioner och tankar kring mina logos som jag la upp i förra inlägget. En heldel tycker att jag ska göra någon ny. Dessutom står det lika i omröstningen för övrigt. Så ni som inte röstat gör den hörd och välj en av alternativen eller skriv om i tycker att jag ska komma upp med en ny.
Har kommit på att den senaste tiden har jag blivit lite utav en bokmal. Den senaste 5 månaderna har jag läst ut hela 5 böcker. Det är rekord! Har aldrig tragglat mig igenom så många böcker någonsin under så kort tid om jag ens gjort det på ett helt år. Vet inte vad det beror på kanske fått lite mer tid övers. Så har jag två nya böcker på ingång tror och hoppas på att de kommer imorgon. Dock är de ej översatta till svenska utan de är på engelska. Fast det är lite roligare så får man öva upp sin engelska lite mer. Inte varje dag man snackar engelska om man säger så, utom då kanske vissa ord.
Har ni några sköna boktips som jag borde ta mig an? Alltid kul med tips.

Man skall inte experimentera med droger!
Även om man testa lite under sina ungdomsår kan det slå tillbaka på än när man blir större sen. Är ju faktiskt lite oroväckande att både droger och alkohol kryper ner allt längre ner i åldrarna. Fan när en själv var ung var det ju vid 15års åldern man kom i kontakt med sånt för förstagången nu ligger de runt 10-12års åldern. Då har man ju inte ens hunnit börja högstadiet!

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du ska läsa Martin Bircks ungdom av Hjalmar Söderberg!

Sven O Franzén sa...

Tycker du ska läsa "Kuken i röven" av Nicke Pe. En finfin bok där man lär sig allt om hur män ska tas. Det borde passa dig. Lättläst och med mycket bilder.

Anonym sa...

Sven o Bög is back in business I see...

finns den boken på CD me eller? tänkte annars hur i helvete du kan veta va den handlar om!

Sven O Franzén sa...

Vet inte om den gör det. Jag läste bara om den på Bokus.

Förstår inte riktigt om folk är seriösa eller skämtar här. Älsklingens kommentar känns ju i det här sammanhanget som ett skämt, den anonymes svar snarare som en vetgirig pojkes önskan om svar på det mesta. Är det gött med ett finger i röven? Jag vet inte.

Kom igen killar, hem och lyssna på Kent, torka handsvetten och skryt om påhittade BJ's för era polare.

Just det, till er alla..
din mamma!

Anonym sa...

Var e uppdateringen?? Vad händer Mac????!!!!
PB

Anonym sa...

Skrämmande att oförmågan att uttrycka sig ordentligt i skrift verkar stiga allt högre i åldrarna.

Tur att det finns förebilder som sven o franzén som på ett övertygande sätt om och om igen bevisar att han faktiskt inte hoppat av skolan efter lågstadiet. En kategori som annars verkar kraftigt överrepresenterad bland denna bloggs trogna läsare och skribenter.

 
RSS via nybloggat.se