söndag, oktober 21, 2007

Jag känner gisslan!

Nu tjatar folk för fullt om att jag inte bloggar lika mycket längre. Anledningen till det är helt enkelt att jag inte orkat blogga, har helt enkelt haft lite annat för mig. Men idag känner jag att det bara måste bloggas med tanke på allt som har hänt i Tranås i helgen. Vaknade upp av att morsan ringde till mig och sa "har du hört vad som hänt?" svarade lite vimsigt "nej, vad?"
Det har tydligen varit ett gisslandrama hemma i en lägenhet i Tranås som varade mellan 04 - 10.20 på morgonen.
Surfar in på expressen, DN och SVD för att se vad som har hänt. Får medias bild av allt som har hänt vilket låter helt sjukt otäckt. Mannen har tydligen hotat kvinnan och samtidigt slagit sönder hela lägenheten... totaltförstört lägenheten. Han har haft en brandyxa och en kniv. Hållt kniven mot hennes hals och stack den även i magen på sig själv.

Det hela sultade med att nationella insatsstyrkan skickade in två rökgranater och grep mannen och förde båda till sjukhus.

Efter jag läst allt ringde jag lite polare för att se om man kunde få reda på mer. Vilket jag gjorde, det visade sig att jag känner kvinnan i fråga och känner till mannen. Vilket gör det hela lite mer otäckt. Så nu väntar man med stor nyfikenhet på lite närmare uppdateringar. För att se om nån fått veta nått mer.
Ni som vet mer slå en signal!

Sen så har jag lekt lite med Photoshop underhelgen
Här är ett litet portfolio på det jag gjort:

15 kommentarer:

Anonym sa...

Låt oss gissa. Hon är en svensk syster som kanske varit lite för flirtig med en islamist. Han kan inte acceptera att en "otrogen" nekar kontakt.

Anonym sa...

Ja, det var ju en fördomsfri och mogen kommentar. :-/

Anonym sa...

VAD HELVETE SNACKAR NI OM? Killen är min kusin och ifall han hade viljat skada henne hade han gjort det framför alla! men det finns inga som helst bevis på att han höll henne som gisslan! OCH han skar aldrig sej själv med kniv i magen som alla jävla tidningar skriver!

Anonym sa...

hoppas du är stolt över din kusin. Han verkar vara en toppen kille. Tycker verkligen synd om tjejen som fastnat i ett förhållande med en sån jävla idiot.
Synd att han högg sig själv annars kanske han gjort lite motstånd när insatsstyrkan gick in och vi hade då haft en idiot mindre i världen.

Anonym sa...

du som skriver att det är din kusin.... det märks att ni är släkt för du verkar precis lika jävla dum som han.
Hela sverige skrattar åt honom det ligger väl i eran kultur att kanske röja honom ur vägen nu när han förlöjligat er släkt.

Anonym sa...

synd att han inte bara försökte skada henne framför alla så att han fått en höghastighets kula rakt i pannan.
inga bevis för att hon var gisslan hahaha hur gammal är du?? 10 år?

Anonym sa...

Polisen måste ta beslut att skjuta verkanseld oftare. Kvinnan svävade i uppenbar livsfara och det var förmodligen rena turen att hon överlevde. En bra prickskytt hade kunnat avhjälpt problemet på kort och lång sikt.

Anonym sa...

jag säger som Runar: Inte konstigt att en religion går över styr när deras profet gifter sig med 9 åringar

Sven O Franzén sa...

Jag säger som Kreti och Pleti Claesson en gång sa: موقع المقاومة. لإسلامية في لبنان

Till er som diskuterar här inne, tar folk som gisslan eller skriver jävligt dåliga blogar, likt denna. Er har jag bara en sak att säga: Din mamma!

Anonym sa...

Sven o Homogay is back again.

De är mycket skitsnack på dig angående alla som kommenterar bloggen.. Är du lessen för att ingen är inne o läser din blogg eller har din mamma dumpat dig o börjat dejta sin bror igen eller va är de frågan om?

Sven O Franzén sa...

Yo anonym, jag fattar inte vad du får allt ifrån. Min mamma har väl aldrig dejat varken mig eller sin bror? Håll dig till sanningen. I Aseret ha-Dibrot'en kan man läsa om att "man icke skall bära falsk vittnesbörd". Ljuga är en synd och du kommer åka dit bitch. Brinna i den där jävla elden kommer ni alla göra. Syndare. Fan vad ont det kommer göra! Jihaden är igång och jag och RRK har fatwan på vår sida. Muhammed är stor. خليفة

Anonym sa...

Sven o Homogay!
du borde ju fan byta namn till abdula el JaHomo!
du kan ju ta dina ashmed krigare o gå o begå lite självmordsattentat några gånger.. bara ni håller er till era egna länder o inte kommer o spränger en massa här uppe..
dröm ni om era oskulder. din mamma förlorade ju sin till en Guantanamo fånge när hon var 10

Sven O Franzén sa...

God kväll bästa as, asätare och övriga främlingsfientliga kvinnor. Om nu anonym vill att vi ska köra på den hårda, taskiga och fördomsfulla stilen så vill jag ta tillfället i akt och citera den gode DJ Assault:

"Your brother, your cousin, your auntie's a bitch
Your brother, your cousin, your auntie's a bitch

Bitch
Bitch
Bitch

Your grandma, your auntie, your uncle is gay
Your grandma, your auntie, your uncle is gay

Gay
Gay
Gay

Your niece, your nephew, your grandparents suck
Your niece, your nephew, your grandparents suck

Suck
Suck
Suck"

Kram.

Anonym sa...

bäste "sven o patetisk"
börjar signa mina inlägg som "D" hedanefter. så du vet vem du flörtar med.

tycker det är rätt dåligt att behöva citera en gammal techno fjolla från Detroit (eller va fan de nu är han är ifrån)finner jag ju grymt fjortis aktigt. pekar väldigt mycket på att du är en patetisk männsiska som sitter i din lilla 1:a i nån svensk liten byhåla på din gamla 386:a eller nåt o imellan porrsurfandet så kommer du in här o försöker vara lite rolig.

Tyvärr så har du mött din överman som alltid ligger steget före o trycker dig bara längre o längre ner i den skiten du föddes i!


//D

Sven O Franzén sa...

Främlingsfientlighet, religionsnegligering och fördomsfullhet i det stora hela ser väl åtminstone jag som oerhört mycket mer patetiskt och larvigt än att citera en så stor legend inom hip hopen som DJ Assault faktiskt är. Ghettotech är långtifrån techno killen. Och visst, snubben är från Detroit, på den punkten svek inte ditt googlande dig.

Dessa drag som man rätt tydligt kan särskåda hos dig (m fl på denna blog, inte minst Macke) pekar väl inte minst på att du är en man runt 20 vårar som har skägg, tycker "Master of Puppets" är världens bästa album och säkert just nu ligger med nån nypullad sjuttonåring i sängen.

Steget före i vad?

Jag rolig? Ja ganska skulle jag nog vilja påstå. "Kul är det bara när alla har kul" är ett påstående jag aldrig skrivit under på och just i detta nu sitter jag och småskrattar lite för mig själv. Roligare än när ni försöker vara seriösa (och ännu hellre, roliga och smarta) blir det dock aldrig.

Jag tycker fortfarande inte om er borgarbrackor.

 
RSS via nybloggat.se