tisdag, oktober 02, 2007

Polisjakt!

När jag var på väg hem ifrån stan förut. Körde det förbi ett moppegäng. De hade lite äldre mopeder liknande de vi hade när vi var yngre. Då väcktes ett gammalt minne från en kväll då vi var ute å röjde på våra mopeder (självklart trimmade). Vi hade suttit hemma hos och supit i oss en del hembryggt lingonvin. Det kanske är det äckligaste vinet jag någonsin druckit och kommer aldrig att dricka det. Sen fick vi för oss att vi skulle ut och göra stan lite osäker. Vi kastade oss upp på mopederna och får iväg genom natten. Emil och Klas på sina MT5:or, Jeppe på sin invalidmoppe, Anton på Yamaha, Jörgen på sin (kommer inte ihåg vad han hade för modell) och Funte på sin vråltrimmade Chappy (herregud jag tror vi fick upp den i hela 80/h en gång) och jag fick åka med på Klas och Börjesson åkte med Anton. Vi körde alla i bredd genom hela sveagatan. Sen dök snuten upp bakom oss och vi splittrade på oss och körde som riktiga galningar överallt.
Ingen av oss lyckades åka fast som tur var och vi möttes sedan upp på samma ställe som vi hade börjat vår kväll. Några drog ut igen för att reta polisen och vi andra stanade kvar och drack mer Lingonvin.

Fick en hel del reaktioner på mitt förra inlägg. Brukar få en del kommentarer så fort jag klankar på USA och deras system. Sen vart folk lite sura över att jag tyckte synd om han som tjänat 400 000kr på svartjobb. Om man vänder på det att ni var en illegal invandrare i USA och hade tjänat ihop hela 400 000kr och ville sedan flytta tillbaka till Sverige och de gjorde samma sak för er då skulle nog ni vara ganska ledsna med. Att förlora 400 000kr måste kännas en hel del speciellt om ni jobbat i 11 år för att få ihop de stålarna.

Ted undrade om jag var kommunist. Kan väl säga att jag varit det förr, men kommunister skulle aldrig kalla mig en tvättäkta sådan. Jag har väl fallit lite höger under de senaste åren. Mina åsikter ligger väl nånstans mellan sosse och vänstern men röstar inte på nått av de partierna.

Den Anonyme som la in den långa kommentaren. I och med att du inte skrev nått namn får du namnet Bertil av mig. Bertil menar på att det är helt annorlunda i USA än vad Michael Moore säger. Dock så tror jag att de båda har rätt men tror att sanningen är något närmare Moores beskrivning. Att USA har bra sjukvård råder det ju inga tvivel om de har ju ett av världens bästa doktorer och kirurger där. Det har jag inte sagt något om. Men att deras system för det inte är den mest lyckade helt enkelt. Sen har ju alla system brister så säger ju inte att Sverige är optimalt och klagar rätt bra på den själv. Men det mesta är ju nästintill gratis vilket jag tycker är bra.

Så förlorade den tjocke Britney Spears vårdnaden om sina barn. Ja vad mer hade man väntat sig med tanke på allt man hör i media. Hur hon knarkar och kör rattfull osv osv. Helt sjukt att hon fått hålla på sålänge innan nån gjort nått.

Galna nunnor som mobbar varandra på kloster! En rolig nyhet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

två dagar tidigare:
"... enbart skvaller skvaller och åter skvaller som de skriver om. Vem fan bryr sig om ifall Britney Spears har trosor på sig eller inte?
Eller vilken kändis som är ihop med vem?"

Anonym sa...

kvalite på den kommentaren!!

 
RSS via nybloggat.se