måndag, maj 12, 2008

Typiskt Göteborg!

Idag har varit en heltrevlig dag. På morgonen bar det av till GBG och jobba ifrån det kontoret. Det var jag Sandra ochnordstan.jpg Martina som skulle byta med tre göteborgare. Strax utanför Ulricehamn mötte vi upp GBGgänget för att fika lite och snacka lite om ditten å datten. Väl framme i Göteborg efter en mindre felkörning hittade vi fram. Felkörningen berodde på att Sandra inte fatta mitt höger och vänster… Väl framme på kontoret jobbade vi en heldel och försökte suga in allt som de sa. Men en sak va väldigt jobbigt. De pratar så väldans lågt och tyst… man hör ju knappt vad de säger. Sen som jag som har en otrolig hög volymnivå när jag pratar i telefon. Annat är det på kontoret här hemma då är jag nog den tredje högljuddaste. Matte och Jens ligger snäppet högre. Hela dagen har känts som en fredag faktiskt. Det är inte ofta en måndag känns som en fredag. Lite galet faktiskt. Efter jobbet strosade jag, Sandra och Martina runt på stan i några timmar kollade på skor och kläder mest. Martina shoppade loss en heldel, själv så inhandlade jag i ett par nya linnen fanns dock en del annat jag hade velat köpa men fanns inte orka att springa runt i massa butiker. Ett uttryck vi nu kommit på är att saker å ting är ”typiskt Göteborg”beskuren_goteborg.jpg som till exempel är det fint väder typ 20grader och inte ett moln på himlen, men så blåser det ”kallt”. Det e typiskt Göteborg helt enkelt. Nu kan man säga så om lite allt möjligt. I bilen på väg hem kom vi även överens om att hytta med näven är bra mer effekt fullt än att peka fingret mot nån. Vet inte om jag har mer att säga om dagen. Men om vi sammanfattar dagen så kan jag lugnt säga att det var riktigt kul och givande. Roligast var att få göra nått ”nytt” i den annars så lika vardagen.

Dagens låt: Jason Mraz - I'm yours

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag kan väl inte hjälpa att jag inte fattar när du säger vänster men menar höger. TYYYYYPISKT GÖTEBORG!

Anonym sa...

tack för en trevlig tripp vänner! såå typiskt göteborg!!!/t

 
RSS via nybloggat.se