söndag, augusti 19, 2007

118100 kickoff

Så var det ett tagsedan man blogga igen har haft lite fullt upp och dessutom fixat en heldel med den ny inköpta datorn. Fattar inte varför jag inte bytt till en mac tidigare. så mycket enklare och så myckt smidigare coh framför allt snyggare.

Ifredags bar det av till GBG där vi skulle ha företags kickoff. Var riktigt kul.
Började med en trevlig bilresa dit var trevligt bra musik i bilen och Nicke som låg på gasen med så vi skulle komma fram i tid med.
Sen var det dags för lite
pressentation av vad som komma skall under dagen och kvällen. Sen var det lite konferrens om vad som kommer hända under hösten i bolaget, hur 11810o.se ska marknadsföras, TV4 och Expressens roll i det hela osv.
Våra chefer för de olika avdelningarna hade lite snack om vad deras mål var å sånt där. Fast det enda man kände riktigt sug efter var ju att börja festa... lovar att alla kände likadant.
Sen när Mikael Benckert (VD) stog framme å snackade lite framtidsplaner och hur bra Djurgården är (DIF rocks!!) så kom jag på att han är fruktansvärt lik Percy Nilegård. Nu menar jag fruktansvärt likt hur ballt som helst både i den stockholmska dialekten med lite väsande S och sen hela ansiktet hakpartiet å allt. Riktigt coolt, de andra höll med också när jag sa det. Fick tyvär aldrig chansen till att säga det till honom själv. Men om han nu googlar på sitt namn så lär min blogg komma upp så kan ha läsa det haha. Jaja, nog om det. Efter allt det där så var det dags att dela insig i olika lag GBG:are och Nässjö bor mixat. Vi skulle ha en femkamp (bör väl säga att hela dagen var lagd i sann hälsoanda. Sen om det var så ansträngande eller inte går ju att diskutera). Men först skulle vi se om vi kunde slänga in våra väskor och dricka i våra stugor men efter att ha gått runt ett jävla tag och letat efter våra stugor så hittade jag och Markus våran stuga, men till vår stora förvånging insåg vi att de som bodde där inte hade packat ihop och checkat ut. Så vi slängde in våra väskor i Manges och deras stuga udertiden.
Vid 12-tiden vart det lite lättlunch med lite lax och potatis sallad osv. Var väl sådär halvgott är man hungrig nog så går även det ner. Är inget stort fan av kall mat.

Vid 13-tiden var det dags att börja de
olika kamerna. Men först så skulle vi ha nån sorts Indiandans vs karate i slowmotion. Man skulle känna efter men inte verdera det. Jag är inte så mycket för såntdär tjaffs. Tycker det bara är bluff och båg eller nått. Sen musiken hon hade till var ju bara för mycket. Men men finns folk som gillar sånt jag är dock inte en av dem.

Efter det där så var det entligen dags för de olika lekarna det var allt ifrån att lyfta pinnar till att resa tält och koka vatten på tid.
Men var en hel del rolga saker. Lärdomen av det där är la att vi skulle bli ännu bättre på att jobba i team. Kan ju bara säga såhär i vårat team fanns det lite väl många individer som ville bestämma inkluderar mig i det med.
Ni ser ju på bilderna vad det var för olika lekar och ni som var med vet ju redan.


När alla var klara kom de första ölen fram när man kom i mål. WOOHOO äntligen var väl min tänke. Öl i solen är helt oslagbart.
vart två öl och lite skitsnack innan vi gav oss av för att duscha och göra oss fina inför middagen. Givetvis vart det en heldel ölande och en å annan GT innan vi gav oss iväg mot moddagen.


På middagen var det åter igen en buffé fast med lite fler varma rätter. Käkade bla nått riktigt gott kött men det var nästan lite förstarkt för att jag skulle tycka att det var det godaste jag käkat. Sen fanns det ju med sån där kall mat även där typ pasta sallad. Finns inget vidrigare än kalla mackaroner.

Vi var väl alla redan rätt dragna innan middagen men undermiddagen blev det ju bara värre å värre och som den svamp man är sörplade man isig allt ifrån vin (rödvin), bål, öl ja gud vet vad mer man fick isig. Men Behöll full kontroll på mig själv vad jag minns iaf.


Efter att priser och sånt delats ut så bar det av ut på stan. Vi hamnade en stund på Park Lane. Men det var inte länge vi stannade där utan drog vidare hem igen till campingen. Men efter vi kommit hem upptäckte vi att vi glömt kvar Markus. Och han menade på att han kunde gå hem och för han hade inga cash på sig. Då sa jag att han kunde hoppa in i en taxi så tar jag å betalar den åt honom. Men vet ju aldrig vad som kan hända när man går själv hem och är lite full i en stor stad.

Sen satt jag och Markus i Jeanette och Vallis stuga och snackade lite skit och drack nån skum men
riktigt go drink. Det var kaffe blandat med baylis och grädde. Kanon fin sådär in på småtimmarna. men Markus hade så ont i huvudet så han drog hem. Jag satt kvar ett tag till å snackade lite skit om allt möjligt. Tompa, Nicke och Mange ringde stup i kvarten och ville att jag skulle komma över och spela lite poker. Sen kom Tompa bort till oss och efter ett tag till så vinglade även Mange in. Sen hänkade jag på och spelade lite poker med dem. Vart en omgång iaf. Kom hem vid 6-tiden på morgonen. Givetvis så funkade inte min nyckel så vart tvungen att väcka Markus som sedan länge låg och sov.

Dagen efter började helt ok Markus väckte mig vid 11-tiden och sa att vi var tvugna att checka ut. Var fortfarande full när jag vakna. Men efter ett tag typ när vi satt i bilen. Började må sjukt dåligt tåg ett par timmar men sen small det till och vi vart tvugna att göra en hel del stopp på väg hem. Kändes som att allt jag sa bör var allmänt flumm och svammel. Men Nicke, Tompa och Markus hade jävligt kul åt det. Kul att man kan gälja nån iaf.

Men för att samman fatta allt så var det en kanon helg. Hoppas på fler sånna.

Finns en del blder kvar men jag vet inte om jag har mage å lägga upp dem. Ni får bestämma om de ska upp eller inte.

6 kommentarer:

Anonym sa...

äter bara nyttig mat på mc donalds.. annars också för den delen.. fast tränar inte för att gå ner i vikt heller, det behöver jag inte:)

Anonym sa...

haha det var bilder det.
Skönt att du är tankspridd men lyckas ha lite mer struktur...borde kanske lära mig det annars kommer det nog gå illa med företaget.

ha en bra kväll/natt!

Anonym sa...

Hahha lägg upp bilderna på tompas rövhölla

Anonym sa...

hehe sorry..ska nämna din blogg..nån annan gång *lovar*

Ja jag tycker också bakdelarna ser små ut..hmm antingen hade hon en väldigt manlig liten bak den där modellen eller så koncentrerade ja mig mer på att få fram rygglinjer...


några revliga måndagsplaner för herrn?

Anonym sa...

nja han bangade inte men han tog väldigt väldigt lite...
men mamma var här och smakade och hon tyckte med den var skitgod...önskar det fanns en knapp på tangentbordet här som skickade över lasange till dig.

Anonym sa...

å var fan jobbar du? dagcenter eller ? bög? AVGÅ NÅGON !

 
RSS via nybloggat.se