fredag, augusti 31, 2007

Främling överallt!

Sitter och lysnnar min personliga gud senaste solo-platt. Känner hur jag totalt börjar gå in i mitt mörkare jag. Det djupa jag som ingen annan vet om. Sluter mig in i min lilla värld men egen mörka värld där ingen får komma in. Där inne kan jag sitta och beskåda mitt liv. Se på allt mörkt jag varit med om spelas upp som på en 9mm kamera.
Bara jag vet hur jag kände när jag varit med om all denna skit som jag numera inte behöver befinna mig i. För nu... äntligen har jag lyckats fly från det helvete. Jag ska aldrig mer återvända till det även om det helvetet börjar repa sig.
Men nu åker Live-skivan från hans skiva innan den förra på. I takt med musiken hittar jag nu tillbaka till mitt nya jag. Den livliga den underbara den snygga den starkare den smartare den mer vuxna jag den snällare och den trevligare jag. Pressar tillbaka det förflutna, pressar in det i mitt egna kassaskåp där bara jag har nyckeln och koden.

Nu väcks jag mer och mer och kännslor börjar svalla som om de flyger ur en raketsatts. Lycka! Jag känner livslust igen. Måste skrika. Måste låta alla få ta del av denna lycka. Denna Befrielse!

Denna låten sammanfattar mitt mörka jag:

släpp aldrig in dom här
släpp aldrig in dom här
släpp aldrig in dom här
och ge dom
inga nycklar till mig
ge dom inga nummer som jag har
säg att du inte vet

det är ett kallt krig
som dom säljer
men nånting dom vill jag ska
det är ett kallt krig
som dom säljer
men nånting
jag vill inte ha

släpp aldrig in dom här
släpp aldrig in dom här
släpp aldrig in dom in hit
ingenting från deras värld
släpp aldrig in dom här
och säg att
säg att du inte minns

släng alla kartor
säg att
du inte vet var jag finns

det är ett kallt krig
som dom säljer
men nånting dom vill jag ska
det är ett kallt krig
som dom säljer
men nånting

Jag vill inte ha
Jag vill inte
Jag vill inte ha

släpp aldrig in dom här
släpp aldrig in dom här
släpp aldrig in dom här
och säg att det är en sån dag idag

det är ett kallt krig
som dom säljer
men nånting dom vill jag ska
det är ett kallt krig

som dom säljer
men nånting

Jag vill inte ha


( text till "släpp aldrig in dom med" med "Thåström")

Detta är kännslor som jag en gång kände men hoppas få känna igen:

tio stycken fingrar har fångat mig till slut
tio stycken fingrar
som leker på min hud
tio stycken fingrar
efter så många år
tio stycken fingrar
och Jag som längtat så

tio stycken fingrar i en hypnotisk dans
tatuerar min kropp med allt fingrar kan
tio stycken fingrar min älsklingsdrog
Jag kan inte sova så kom och gör mig hård

Hon kan alla labyrinter
Hon smälter snön på vintern
Hon bär mitt sjätte sinne
Hon... är som ELD

tio stycken fingrar innanför mitt skinn
tio stycken fingrar sprider eld som vind
överallt dit jag trodde inga eld kunde nå
tio stycken fingrar gör mig så hård
tio stycken fingrar smeker mig till trance
och Jag som inte trodde såna fingrar fanns

Hon kan alla labyrinter
Hon smälter snön på vintern
Hon bär mitt sjätte sinne
Hon... är som ELD
...är som ELD

och Jag som inte trodde
några fingrar skulle nå
ett hjärta som alltid
alltid varit låst

Hon kan alla labyrinter
Hon smälter snön på vintern
Hon bär mitt sjätte sinne
Hon... är som ELD
...är som ELD
(texten till "...som eld" med "Imperiet")

Det är igentligen helt sjukt hur en artist kan vara så otroligt bra. Hur man kan skriva så många bra texter. Hur man kan ha så många olika projekt och alla är lika bra.
Om man nu ska tro på en religion är han min Gud!


4 kommentarer:

Anonym sa...

åhhh *suck* thåtte..jag älskar honom...

Har en av hans snorkråkor fastkletad i ett kollegieblock...*minns de ljuva augustinatten i en hotellobby i östersund*

nu måste jag lyssna på Hjärter Dam.

Sven O Franzén sa...

Thåström är väl fjant, bög och skåp i en och samma person? Han har dessutom en röv som ansikte och jag har även läst att han, likt Agneta Sjödin, luktar jävligt gammal skinka. Jävla kolli är vad han är. Ski bi di bi di do bap do bap Do ba do bap. Kolli.

Anonym sa...

nee man ska nog inte de...
lyssnar faktiskt inte på thåström alls, fast det kanske inte förvånar dig :)

Anonym sa...

Man ska ha bra låga krav på sin konst om man gillar Thåström, en underbegåvad och tröttsam pseudodjuping med en tvåsiffrig intelligenskvot. Killen kan knappt knåpa ihop en vettig mening, vägrar envist att ens försöka sjunga och skriver samma trötta treackordsrock som har varit standard sedan det tidiga sjuttiotalet. Nej, bevare mig... Vakna och höj dina krav, lyft blicken mot en vidare horisont.

 
RSS via nybloggat.se