torsdag, augusti 09, 2007

MacBook or What?


Igår var åter igen en helgo dag. Börja med en bra dag på jobbet. Sen kom solen på eftermiddagen. Sen fixades det ihop en riktigt grabbkväll.
Vi slängde ihop en poker kväll med öl, pizza, poker och ett jävla gött gäng.
Gick sådär för mig under kvällens gång men vann tyvärr ingen omgång kom tvåa dock... fick tillbaka insatsen. Men ska inte klaga hade jävligt kul och det är ju det viktigaste.

Sen idag på jobbet hade jag alla egenskaper som min chef diggar. Då jag är Kungberg.

Egenskaperna han vill att jag ska ha då är:
Flow Nyrakad Punktlig Bakis Lugn

Rätt sköna egenskaper. Inte försvåra att uppnå heller.

Aja Står inför ett svårt beslut. Jag ska köpa en ny dator har jag bestämt mig för. Men vad? vilken? hur?

Självklart ska det vara en bärbardator... vill ju inte köpa nått större än vad jag redan har.
Funderar starkt på att lägga ner Windows och köpa en Apple.
Men nu är jag inte allt för bekant med Apples produkter har testa lite gamla versioner. Men brukar ju inte vara allt för svårt att lära sig nya saker.


Men är det nån av er som har eller har testat MacBook? Kan ni säga var det är för Fördelar/nackdelar med en MacBook gentemot en vanlig Wndows dator?

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja sjukt rolig lördag blev det :)
hmm är inte alls bra på vilken dator man ska köpa så jag kan tyvärr inte ge nå tips!

Anonym sa...

Jag har själv nyligen bytt från PC till Mac OS och kan starkt rekomendera att göra detsamma.

Macen är förutom det uppenbara (mycket snyggare både utvändigt och invändigt) även smidigare och krånglar mindre.

Sen kan du ju nu för tiden köra Windows på Mac om du skulle ångra dig massvis. Den enda anledningen till att inte köpa en Apple-dator idag skulle enligt mig vara ifall du antingen utvecklar mjukvara för windows eller spelar spel på datorn.

 
RSS via nybloggat.se