söndag, augusti 05, 2007

En miljövänlig blogg!

Läst nyss i expressen att om man har en svart svart hemsida. så sparar man lite energi vilket i sin tur sparar lite på miljön.
Så det innebär att jag har en miljövänlig blogg. Det är ju kanon. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så försöker jag bidra lite varje dag. Sen alla ni som nu är inne och läser i min blogg bidrar även ni lite grann.
Blackle är det företaget som hävdar att om man har en svart sida så sparar man lite ström.

Här kan ni läsa mer om det.
Om företaget Blackle
Dom har just nu hunnit spara hela 132,304.154 Watt timmar. Det är rätt mycket ändå eller hur så kan man ju räkna in alla andra sidor som är svarta med. Blir en heldel dvs många bäckar små.

Vad gör ni nått för att spara på miljön?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jag släcker lampor.

Ska man skriva med svarta bokstäver också, för att vara riktigt miljövänlig? Och bara sätta in helsvarta bilder?

Anonym sa...

visst vare

Anonym sa...

Även vi släcker lampor, sorterar avfall och låter inte bilen vara på tomgång.. =)

Anonym sa...

jaså? bara nästan alltså? så exakt hur mycket promenerar du?
*tävlingsinstinkten infinner sig*

Anonym sa...

Jag förespråkar skyddsjakt på människor som pga. olika störningar / bristfälligheter utnyttjar mer av jordens resurser än vad som borde vara nödvändigt. Exempel på sådana oansvarsfulla människor är till exempel folk med: träben, käpp, pacemaker, glasögon, piercning samt övervikt mm. mm.

Soliga hälsningar
//Sven

Anonym sa...

ah ja då har du rätt...nästan..vi går nog nästan exakt lika mycket varje dag..fast jag är nästan uppe i 2h per dag..
*jag vann*
hehe
;)

hoppas du har en skön måndag i värmen!

Anonym sa...

DU spar endast ström om du har en gammal CRT-skärm, vilket knappt någon använder nuförtiden. Har du en modern TFTskärm så dras det mer ström med svart än vitt.

 
RSS via nybloggat.se