måndag, augusti 06, 2007

Metal Gear Solid 4


När det här spelet släpps så ska jag köpa mig ett Playstation 3 det är värt det enbart för att få spela klart den serien.
MGS är heltklart den absolut bästa spelserien ever!
En spelserie som har en riktigt djup och väl genom tänkt story och dessutom är det banbrytande på många sätt med tanke på hur "levande" karaktärerna är osv. I MGS4 ser det ut som att Solid Snake (huvudrolls innehavaren) är tillbaka igen för ännu en gång besegra sin onde bror Liquid Snake (som jag trodde att jag lyckades döda i MGS1) till sin hjälp har Solid Snake sin ständiga vapendragare Dr. Hal Emmerich kodnamn Otacon. Säkerligen är Revolver Ocelot tillbaka igen har har ju varit med i alla andra så skulle inte förvåna mig om han dyker upp igen känns som att han är nyckeln till sanningen. Det roligaste är ju att karaktärerna har åldrats med. Men ska inte säga förmycket.
För er som inte spelat hela serien än tycker jag att ni startar snarast och spelar igenom hela serien. Ni kan skippa de gamla nintendo 8bits spelen (finns 2st) börja med det som kom till Playstation 1 och sen de två som kom till PS2an. Lovar att ni kommer få en spelkänsla ni sällan skådat.

Lite filmer jag hittade inför MGS4. Titta och njut.
Metal Gear Solid 4 TGS 2006 trailer

Metal gear solid 4 E3 2007 Trailer (HD)

1 kommentar:

Anonym sa...

jajamensan, roligt att ha fullt upp ibland :)

 
RSS via nybloggat.se