måndag, augusti 27, 2007

Julafton!


Så har man som sagt varit på
julafton-fest i augusti. Vi hade såklart en julgran dock utan fot men det funkade ju ändå. Käkade riktig julmat tex jansson, köttbullar, prinskorv och ägghalvor. Det mesta som är standard på ett julbord helt enkelt. Efter maten och ett par snappsar ( drick aldrig piratens bäska droppar) var det dags att vänta in tomten. Som skulle komma med allas julklappar. Ett roligt inslag var när tomten lyckades mycket bra med att dela ut alla paketen och sen när det sista ska delas ut ryter tomten ut "jävla skit... jag fick mitt eget" ljöd skratten genom rummet. Som ni kan se på filmen nedan.

Sen när alla visat upp vad de fick i sina paket (Jag fick en DVD-box med Bruce willis filmer) var det dag för lite poker såklart. Aldrig en kväll utan att det liras lite poker. Nu när vi var 11st pers var det ju lite i potten med och det e ju aldrig fel heller jag slutade som 4a i tuneringen. Dock så vann jag inga pengar. Efter det var det dags att rulla ut på lokal och eventuellt ragga brudar eller spela på blackjackborden eller sitta ner å snacka lite skit. För min del blev det att sitta och snacka lite skit. Orkade varken lägga enegri på att ragga upp nån brud eller spela bort ännu mer pegar på blackjacken.

Kvällen var allt som allt mycket lyckad. Men vi har ju nästn alltid kul när vi är ute och festar. Eller hur?







Upptäckte nu när jag la inbilderna att jag lyckats att inte vara med på en enda bild woohoo

7 kommentarer:

Anonym sa...

mm fast även om man själv är tekniskt lagd så går väl tekniken sönder och måste bytas ut? eller hur?:)

Anonym sa...

Men jag vill se bilder på dig!

Anonym sa...

Det va en trevlig kväll! Fan va snygg han med kryckor va på alla bilder ;)Gött med någon som tar kort med mobben, det va ju inte en jäkel som hade med sig kamera...

Anonym sa...

tja min vän..då tycker jag att du får ta dig den tiden - 30 minuter om dagen att ödsla på min lilla blogg ;)

jag var mest förkyld och förjävlig i helgen som gick.

kram på dej!

Anonym sa...

har du slutat att skratta och gråta nu herrn?
;)
oj..aldrig trodde jag att JAG skulle vara den som en främling viger sina datoriserade 30 minuter åt...jag är faktiskt väldigt smickrad.


förresten - jag tycker med att Warhol är bland de bästa...men jag gillar Gustav Klimt också..

Anonym sa...

Haha vilken rolig liten film...Jag tänkte också på att du inte var med på en ända bild...God Jul!

Jimpati sa...

Det va en ganska häftig känsla att fira jul i aug. Nu ser vi alla fram emot midsommarfesten i feb. Ha det gött.

 
RSS via nybloggat.se