måndag, september 24, 2007

Du skall icke vara anonym!

Har suttit och letat runt lite om vad som igentligen diskuteras mest just nu i bloggvärlden. Ett bra forum för att få reda på vad som är mest aktuellt och hetast är saiten Knuff.se som säkert de flesta vet.
Just nu är vist prostutionsdebatten det mest omtalade. Det bror på att en bloggare vid namn Isabella Lund som tydligen är en prostiuerad kvinna som hade en av Sveriges mest lästa bloggar har nu slutat att blogga pga av hot. Det är en annan kvinna Johanna Parikka Altenstedt som har hotat med att avslöja Isabella Lunds riktiga identitet om hon inte slutar med att dra in Altenstedt i debatten om prostitution. Om jag nu för stått saken rätt så är det på det viset typ.
Ni kan själva läsa här:
Isabella Lunds orsak till varför hon slutar och hennes öppna brev till Altenstedt.
Här kan ni läsa Johanna Parikka Altenstedt svar på det öppna brevet.
Här har ni två bra sammanfattningar om debatten. Louise & Blogge Bloggelito.
Här e andra bloggar om samma sak.

Jag bryr mig inte om deras politiska ställningar i debatten. Men jag blir riktigt förbannad över att Altenstedt måste hota folk för att få folk tysta. När hon inte klarar av att ut debattera sina motståndare tar hon till hot istället. Hon menar på att man inte kan debattera med nån som är anonym. Om de inte avslöjar sig själva med vilka de är så ska hon göra det. Nu kan man ju förstå varför Isabella är anonym med tanke på att hon håller på med ett jobb som i Sverige är olagligt och hon har dessutom barn som skulle fara illa om alla viste att deras mamma jobbade som hora. Altenstedt känns otrolig hänsynslös när hon då hotar med att avslöja Isabellas riktigta identitet. När jag tänker efter så förs faktiskt de flesta debatter på forum och andra bloggar helt anonymt. Det är ju det som är det underbara med internet är att man kan vara helt anonym och säga precis vad man vill och när man vill det för att skapa debatter.
Det är ju därför många bloggar för att de kan säga precis vad de vill när de vill det för att göra sin röst hörd här i samhället. För vem läser debbat sidorna i tidningarna? nästa lika intressant som kulturnyheterna.

Nu hotar även
Altenstedt med att polisanmäla alla som skriver skit om henne på sina bloggar.
Ja nu är det väl bara till att vänta och se när en polisanmälan dimper ner i brevlådan hahaha.

Är det hon som bestämmer om vad man får skriva och inte och vilka som får vara a
nonyma och inte?

USA slutar aldrig att förvåna en.Nu lägger de ut lockbeten och skjuter Irakirer som råttor när de tar betet. Tänk om en civil person skulle plocka upp föremålet för att sedan sälja eller lämna in till de allierade. Nä då skjuter man skallen av honom/henne. Kan ju förstå Millitärerna som inte kan se skillnad på civila och motståndsbekämpare. De allierade måste ju verkligen må skit och de lär ju vara helt paranoida.

Iskallt att göra en kupp och sno svindyra vinflaskor. Jag tror inte att jag har hört nått likande innan faktiskt. Men polisen tror att det hela är ett beställningsjobb. Frågan är nu om dessa tjuvar är lika coola som de i serien Smith och liknande.

Asså om det nu är en och samma liga som rånar de där värdetransportrånen måste de ju ha kommit över så pass mycket pengar att de inte borde behöva råna mer några mer värdetransporter. Sen förstår jag inte var de inte kan få polistransporter det får de ju i vissa andra länder vad jag har hört.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Roligt att du länkar till varje nyhets artikel i svd/dn, så relevant, NOT.

Anonym sa...

Jag blir så trött på ointelligenta människor. Lär dig stava och vad du pratar om, prostitution är ite olagligt i sverige, bara sexköp, vilket är illa nog.

Håller med dig om rätten att vara anonym, men köper inte argumenten om barnen. Föräldrar har många skyldgheter mot sina barn, att dölja vad man gör är inte en av dem. Stå upp för vad man gör är en av de viktigaste lärdomar man kan ge sina barn. Och personligen tycker jag att vara prostituerad, under förutsättning att det är frivilligt, är något att stå upp för. det är ju ett av de yrken dr nyttan är svårast att ifrågasätta.

Ta bort de sista spåren av religion o ta bort stigmatan av att vara prostituerad!

Callisto sa...

Nu vill jag skriva vad jag tycker om gode Johanna på min blogg om hon hotar med polisanmälan. Må hon polisanmäla mig för det isf. Hon verkar vara stor i orden men liten på jorden... typ. Påminner om sossedamen vars blogg jag kommenterade på tillsammans med en vän. Hon gick till personangrepp och sedan stängde hon ner bloggen ett tag. Vissa ska helt enkelt inte debattera...

 
RSS via nybloggat.se