tisdag, september 25, 2007

Alla vägar leder till Google!

Igår när jag läst Dagens Media hittade jag en artikel om hur man enkelt kan få betalt genom att blogga. Denna idén kommer ifrån ett amerikansk bolag som heter PayPerPost. Man får alltså betalt genom att ett företag anlitar en bloggare till att skriva om deras produkter, tjenster eller allmänt om företaget. Vad man som bloggare väljer att skriva är (tror jag, inte helt säker) upptill var och en. Den svenska versionen heter Blogvertiser. Vist är det ett enkelt sätt att tjäna några extra ören.
En kul idé men om det kommer slå lika bra i Sverige som i USA åter står att se. Själv är jag nog lite skeptisk till det. Men kan vara värt att testa dock.

Google är ännu en gång på tapeten dels är de sugna på att investera en summa p
engar i Facebook och det är även Microsoft. Men framförallt har de nu kommit på en funktion som gör att vad man än söker på google så lagra allt och sparas där efter hittar google ett system om vad du söker mest om därefter ger det dig bättre sökträffar dessa sökningar ska du tydligen dela med andra. Du kan även se vad andra söker på osv. Om jag förstått saken rätt. En kul funktion tycker jag. Men flera menar på att det är integritetskränkade och att man inte kan gå säkert. Men Google var det enda bolaget som gick emot amerikanska justitiedepartementet förra året när de ville ha uppgifter av Google.
Google var det enda bolaget som vann målet mot den amerikanska staten av 33st andra Internetbolag. Vilka uppgifter det amerikanska justitiedepartementet ville ha var hur bra mjukvarufilter funkar för att skydda barn ifrån nätporr. Så hör å häpna de ville inte leta terrorister.
Så jag tror ju själv att de uppgifter som Google lagrar om mig ligger säkert i deras händer.


Andra bloggar om: , , , ,

1 kommentar:

Anonym sa...

verkar som om hunken inte har tid att blogga nu när han köpt ny tv?
haha jag köpte med tv idag serru.. fast jag köpte en som var ordinarie pris 10885 för 6000:- o då fick jag datakabel o väggfäste på köpet... gött de!

hahahahhahahahhha

 
RSS via nybloggat.se