tisdag, september 11, 2007

Fet, Ful och Ogift!


En sak som inträffade i kön på hemköp idag som gjorde att jag lackade ur totalt. Jag står i kön och de håller på och byta kassör sen står nån besvärlig gubbe framför mig å krångalar med allt ifrån kontanter, växling av kontater samt sitt kort. Vilket tar en jävla tid och jag blir bara mer och mer irriterad. Bakom mig står två gamla tanter som ska på peka att nått är fel på deras kvitton.

Sån när gubben äntligen är klar och jag har packat upp mina varor (som inte var mer än mjölk, panpizza, bröd och snus) på rullbandet. Så känner jag en lätt knuff i ryggen å en va tanterna bakom mig tränger sig före och jag vill inte göra nån stor sak av det utan låter henne gå förbi för att jag tror att hon ska ut och inte handla nått. Men så är inte fallet utan hon börjar tjöta om att hon fått för lite tillbaka med kassörskan (som dessutom är ny och kan ingenting). Så hon springer iväg å hämtar hjälp vilket tar säkert 3-5min. Tittar mig om och ingen annan kassa är öppen (drar en djup suck). Efter lite krångel får kärringen tillbaka 20kr. VEM FAN KLAGAR PÅ 20 YNKA KRONOR HIT Å DIT?

Men iaf känner en till knuff i ryggen då ska den andra kärringen gesig på med sitt kvitto. Då var måttet rågat. Jag vänder mig om och säger som fäljer:

Jag: Va gör du?
Kärring #2: Jag ska bara få lite pengar tillbaka går fort.
Jag: Nej! bara för att du är äldre (ville säga: en gammal kärring) så ska du inte ha förträde eller för att du e kvinna fö den delen. Ni tjatar så jävla mycket om jäm
stäldhet här i samhället. Så ställ dig i kö och vänta på DIN TUR!

Kärringen svär lite och försvinner in i ledet igen och väntar på tills jag e klar. Glömde jag säga att båda hade rukkator å trängas med?


En annan sak jag stör mig på är tjockisar som jag även nämnt innan.
Slår mig varje gång jag sitter på McD eller nån pizzeria och käkar. Så kommer det in ett par lönnfeta (oftast kvinnor) människor och beställer världens största minyer. Varje gång så tänker jag herregud människa har inte du ätit ett par mål för mycket. Anntingen så bryr de sig inte om hur tjocka de blir eller så inser de själva inte hur tjocka de verkligen är.

Kan lixom ingen i deras närhet nämna att de är riktigt jävla feta och borde banta. Eller på ett snyggt säga att McD är inget nyttigt vi tar en veg. rätt på på nått annat ställe.

För vem vi egentligen ha en tjockis till fru eller man? Jag skulle dumpa henne illa kvickt.

Varför kan de inte bara acceptera att dagens kvinno- och mannsideal ser ut på det sättet att man ska vara mannekäng-smal och ha stora tuttar, fina små rumpor och blonda.
Så ta er i kragen tjockisar och BANTA! så kanske ni med kommer bli älskade!


9 kommentarer:

Anonym sa...

men så här kan du ju inte skiva hunkberg... alla har rätt att vara så som dom själva väljer.. sen att en del är feta o äkliga o sen kostar samhället pengar är ju en annan sak.. dom ska ju bara skjutas. gärna med pilbåge så man kan använda samma pil igen. blir billigare så..

Sen de här med att kalla äldre kvinnor för kärringar. så kan man ju faktiskt inte utrycka sig. det heter ju skrynkeltant! eller gammelfarmor...

Sen undrar jag ju hur många kondomer du köpte på hemköp? behövs la en hel del till helgen antar jag...

De här skrev inte jag.. de var nån annan så skriv fan inte på mig era jäkla manodepressiva idioter

Anonym sa...

hmm *tänker*

softar och bloggar...
hmm

va fan jag sprang ju hela morgonen!

Anonym sa...

Du är alltså en sån där som står med en hel kundvagn full och vägrar släppa förbi lillgrabben som bara ska köpa en liten godispåse. Bortskämda skitstövel.

Anonym sa...

Nope! Han e en sån som önskar att han fick de vackra donnorna, men alltid fått stå tillbaks.

Fullt förståeligt att man lackar ur då man inte har någon chans till de galanta donnorna. Jag skulle nog också bli lite uppstressad över det men som tur är för mig så slipper jag den tankeställningen.

Anonym sa...

Har läst din blogg några gånger och tycker att den är bra men det här var fan det värsta jag har läst. Du är ju sprängfylld med fördomar och har inte någon verklighetsförankring över huvud taget. Tänk att skriva att man inte tycker att överviktiga människor har rätt att äta till exempel... Då borde du inte få skriva, för du kan ju inte stava.

Skärpning nu och upp på en bra nivå igen som du brukar ha

// Agne

Anonym sa...

Du får mig att tappa hoppet för det manliga släktet.
Snälla lär dig att stava.

Anonym sa...

Hej jag har absolut ingen aning om vem du e lr men av dömma av din blogg så måste du vara totalt pantad i hela huvudet, Okey vissa Tjockisar e snuskigt stora och tänker sej inte för alls men hur kan du sitta och dömma allihopa? Vad ger dej rätten till att trycka ner så många människor som valt fel väg i livet?
Skärpning!

Anonym sa...

Vad jag blir trött på tjockis diskrimineringen och propagerande för
anorexi idealet. Det är väl upp till människor själva hur de vill leva. Alla sätter inte utséendefixering först. Stora tuttar och blond? Lätt att åstadkomma om man inte är född med det. Frågan är bara: vill man?

Naturlig mat, naturlig kropp! Hellre ful och äkta än "snygg" och fejk

Anonym sa...

Omg, är du sjuk i hela huvudet? Jag håller med om att man inte ska vara FÖR överviktigt. Det är ohälsosamt. Men att vara super smal med "låtsas" bröst, är det så nyttigt?

fuck off idiot, du får säkert inga tjejer haha kom till verkligheten, tjejer ser faktiskt INTE ut som i tidningar. så redigerade de kan bli.
retard ;)

 
RSS via nybloggat.se