lördag, september 08, 2007

Ogonlos tjurigast i stan!

Ett fylle inlägg. samtalet ägerrum mellan 1:50-2:11am. Wille aka Ogonlos är en av stans tjurigaste människor. och dessutom en av de lataste.

[1:50am] hoho
[1:51am] hej hej
[1:51am] är här men vill helst inte snacka så mycket nu
[1:51am] håller på med nya datorn
[1:52am] kan väl snacka för det?
[1:52am] vad e det du gör på den då?
[1:53am] fixar
[1:53am] installerar grejer osv
[1:53am] vad?
[1:53am] lite allt möjligt
[1:54am] som vad
[1:54am] försöker lösa ett litet problem också så håller på att leta på forum m.m
[1:54am] ffs hur svårt e det att säga
[1:54am] men jag orkar inte räkna upp
[1:54am] fattar inte hur du kan va så jävla nyfiken
[1:54am] mmm de e ju så svårt att fråga
[1:55am] det är vanliga saker som man brukar göra när man fått en ny dator/installerat om windows
[1:56am] brukar? det behöver man inte på macen
[1:58am] nej men har du windows på din mac kanske?
[1:58am] och hur fan vet du om man brukar det på en mac eller inte? du har haft den i en månad eller två
[1:58am] illa att man måste instalera det... men känns ju som att du redan har windows på datorn
[1:59am] jag behövde inte installera windows
[1:59am] men jag installerar program som jag vill ha
[1:59am] och tar bort onödiga saker som lågt inlagt
[2:00am] ja jag har ju själv sattt på min egen mac så vet ju om man måste instalera eller inte
[2:00am] fan va tjur du var då
[2:00am] alltså vad snackar du om? kom din mac utan os:et inne eller?
[2:00am] kan ju bara köra upp ett finger i röven om det ska va på det viset
[2:01am] nej tack
[2:01am] behövde endast göra lite inställningar typ skriva mitt namn och säga om jag anände lan eller trådlöst så var allt klart
[2:01am] mm, likadant här
[2:02am] jävla tjurhuvud
[2:02am] Softarn: är du trevligare än Ogonlos då?
[2:02am] men du vet ju inte så mycket om mjukvara i mac kanske, så då vet du inte vad du vill ha inne och vad du vill ta bort
[2:02am] han är inte här
[2:02am] och du kanske ska gå och lägga dig du med
[2:03am] va fan ska jag lägga mig för de e ju du som e otrvlig
[2:03am] bara standard sakerna som var inlagda från början
[2:03am] jag va inte sur föräns du kom hit och började ställa en massa onödiga frågor
[2:03am] räcker gott åväl för mig
[2:04am] jag vill ha det som jag brukar ha det i alla fall
[2:04am] vadå onödiga frogor
[2:04am] så enkelt är det
[2:04am] varför ensköpa ny dator då?
[2:04am] ja men vafan, du har väl ingen anledning att veta vad jag gör in i minsta detalj?
[2:04am] för att jag vill ha en bärbar? för att jag vill ha en nyare och snabbare?
[2:05am] ännu dummare frågor
[2:05am] jag frågade endast va du sysslade med och var på jätte bra humör
[2:05am] och jag berättade
[2:05am] sen grinar du till det totalt
[2:05am] börjar lipa om allt möjligt
[2:05am] jag berättade att jag höll på med den nya datorn
[2:06am] räcker inte det?
[2:06am] ja då frågade jag snällt vad du gjorde med den
[2:06am] och då träffade jag vist en ömpunkt
[2:06am] mm och jag sa att jag fixade, installerade grejer
[2:07am] då frågar du "vad är det du installerar"
[2:07am] ja
[2:07am] och då sa jag bara att jag inte orkar sitta och räkna upp
[2:07am] det e la en jävla bra följdfråga
[2:07am] på ett tunt svar
[2:07am] och då lackar du och börja tjata om att det inte är så svårt att säga
[2:07am] men jag säger åter igen att jag inte orkar räkna upp
[2:07am] så enkelt är det
[2:08am] ja men jag har inte frågat mer om det
[2:08am] du lackade ju ur
[2:08am] nej det gjorde jag inte
[2:08am] så sket i det sen
[2:08am] jo
[2:08am] jävligt otrevlig
[2:08am] det va du som blev sur för att jag inte orkade räkna upp vad jag gjorde
[2:08am]
[2:09am] jo, så är det
[2:09am] och så va det
[2:09am] sa bara de e väl inte så svårt att säga vad du nu instalerar
[2:09am] å då sa du windows
[2:09am] nej
[2:09am] jag sa att jag installerade lite allt möjligt
[2:09am] windows fanns redan inne
[2:09am] ja men de va va du sa
[2:09am] iaf
[2:10am] så jag tyckte det var lustigt ioch med att du var inne här
[2:10am] nej, jag sa att jag installerade lite allt möjligt för att jag inte orkar räkna upp
[2:10am] + att jag trodde det var så att det redan fanns
[2:10am] ja, det fanns ju
[2:10am] men jag sitter vid gamla datorn nu
[2:11am] dåså
[2:11am] då tänkte jag ju ffs rätt från början
[2:11am] du har väl för fan aldrig tänkt rätt i hela ditt liv
[2:11am]
vad får du ut av att vara sådär sur hela tiden?
[2:11am]
nej nu drar jag fan
[2:11am] hej
[2:11am] Ogonlos left the chat room. (Quit: I'm not supposed to be here... I'M NOT SUPPOSED TO BE!!)


Otroligt tjurig eller vad lixom? En riktig harmynt jävel e vad det e. Bör säga att jag just i denna stund e lite rundom fötterna. Men de e ingen ursäkt för hans del.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha, jävligt kul att lägga upp en diskussion som man själv så uppenbart torskar i. Du är ju inte direkt vassaste kniven i lådan. Åh vad fan menar du med harmynt, det är han inte alls. Väx up jävla borgarbracka!

 
RSS via nybloggat.se