söndag, september 30, 2007

Final Fantasy XII och lite annat kul!


Ojoj har inte bloggat på flera dagar nu. En av anledningarna är att jag har köpt ny tv vilket har inneburit att jag har spelat en hel del Final Fantasy XII. Vilket jag tycker är ett av de absoluta bästa spelen i Final Fantasy serien, dock så slår det inte Final Fantasy 7 som kom till Playstation nongång på 90-talet. Men gillar detta för att det är så pass annorlunda emot alla de andra spelen i serien. Ett helt nytt spelsystem och med lite andra nya finesser. Framförallt är storyn riktigt bra med. Och inga jobbiga karaktärer vilket jag jämt stört mig på i alla andra spel.

Ni kanske har sett att SVD har uppgraderat sin hemsida. Om inte kolla in den nya looken här. Än så länge är det lite saker de behöver fixa till. Så riktigt fel fri är den inte än men det kommer nog fixas under veckans gång tror jag. En sak är att det tar rätt lång tid att ladda sida. Sen får man felmeddelande på sidan lite allt för ofta med. Men de håller fortfarande måttet med riktigt bra nyheter och minimalt lite med skvaller.
Det är bara SvD och DN som jag numera surfar på om jag vill ha reda på nyheter i och med att Aftonbladet och Expressen inte längre håller måttet på att ha några vettiga nyheter. Ofast är den första nyheten som är nått att ha sedan är det enbart skvaller skvaller och åter skvaller som de skriver om. Vem fan bryr sig om ifall Britney Spears har trosor på sig eller inte?
Eller vilken kändis som är ihop med vem? Och vad man ska äta eller inte äta för att gå ner i vikt. Skulle jag vilja veta dessa saker köper jag mig en SE&HÖR eller nån liknande skvallerblaska. Sen är SvDs webbtv otroligt mycket bättre än tex Expressen och Aftonbladet.
Nä skärpning där.

Nu har det vist blivit en liten trend med att hoppa på folk hur som helst med sin blogg. Att hänga ut varandra och tänja på gränserna. Och att inget är privat längre. Men så är det ju om man skriver en blogg får man oftast läsare. Vill man inte få läsare då skriver man en dagbok som ingen ska läsa. Så jag fattar inte varför folk klagar på att de inte får vara privata på sina bloggar. Dessutom är du kändis och bloggar sprids det oerhört snabbt genom blogg vägen vem som bloggar och vad de bloggar om. Kändisar bloggar bara för att hålla sitt varumärke upp. Vanliga dödliga bloggar ofast om vad de har gjort och andra privata händelser i sina liv. De gör det för att det är skönt att skriva av sig och avreagera sig p händelser. Andra vill helt enkelt väcka debatter för att göra sin röst hörd.
Så vill man vara privat skriv en dagbok och sluta klaga på att din blogg nämns i andra sammanhang.


1 kommentar:

Anonym sa...

fasen du låter som en riktig nörd ibland hunken:P haha

du skulle varit me på den enormt trevlig pokerturneringeni lördagskväll att manxplace! de var ett jäkla ös!

sen vidare till d-bar där de var några långhåriga kanadensare som spelade nån "musik" jag drog till hotellet... gött fiske där! mycke napp!! men de tar vi en annan gång.

ska åka till barbados snart! ska bli underbart!

 
RSS via nybloggat.se