måndag, juli 23, 2007

Hur ska drömmen sluta nästa gång?

"I have a dream!"
Jag har en dröm som jag drömt om och om igen i tre nätter i rad. Men den slutar alltid olika. Rätt skumt har aldrig hänt förut, men iaf detta är vad som händer iden.

Börjar med att jag och ett gäng på 7 personer som är en liten maffiafamilj
och de har såndär italienskbrytning när de talar. Vi sitter i en bil en gammal en Cadillac från 50/60-talet. Vi är på väg för att råna en bank.
Banken ligger som i en liten park med berg, träd å kullar, typ som om det vore en djurpark. Så ligger banken mitt i och runt parken är det en röd tegelmur (ca 1,5m hög).

Väl inne i banken ser det ut som nått slags fängelse typ som i serien Oz eller i filmen The Rock. Men det finns inga människor inne i banken så vi börjar med att rensa kassavalvet som vi öppnar med massa olika tekniska apparater. I denna familjen finns även en tjej som jag är kär i och hon gillar mig med. Undertiden som de andra länsar valvet med flera miljoner i går hon och jag ut en sväng och sätter oss på ett berg strax utanför banken. Jag kommer inte riktigt ihåg vad vi pratar om. Sen hör vi syrener som ljuder över hela stan och vi ser att det kommer en otroligt många poliser och militärer. Jag säger till min kära att vi måste fly och hon vill inte fly utan sin familj och jag säger att vi kommer bli skjutna om vi inte drar nu. Men hon vägrar. Polisen har nu omringat hela parken och när vi alla springer mot bilen och hoppar in och vrider om nyckeln sprängs vi i luften.
Så slutar det i första drömmen.

Slut nummer 2 går till såhär

Vi sitter på berget och pratar och polisen kommer. Jag säger att vi måste springa och gömma oss. Alla Springer efter och men de andra blir gripna när vi splittrar oss och jag blir skjuten i ryggen när jag hoppar över ett stängsel.

Slut nummer 3
Polisen kommer och jag ber på mina bara knän att den där tjejen ska följa mig för jag vet hur vi ska ta oss undan polisen för jag har drömt om detta innan säger jag. Rena Déjà vu tänker jag för mig själv. Hon vill fortfarande inte. Vi kan förvandla oss till katter så de aldrig hittar oss säger jag. Sen blir hon skjuten mitt framför ögonen på mig och jag springer iväg helt förtvivlad och förvandlar mig till en katt och smiter förbi alla militärer och poliser.

I dröm nummer tre kunde jag styra mig själv rätt mycket. Men hur ska jag göra för att få ett lyckligt slut på denna dröm? kommer jag drömma den igen?



6 kommentarer:

Anonym sa...

måste allt vara på blodigt allvar då? lite ren och skär underhålning är väl kul.. eller? *blink*

Anonym sa...

det var intressant. jag har också en dröm jag drömt två gånger de senaste nätterna. jag blöder av bara fan. huga. och jo, boken är inte bara bra. jag kan knappt slita mig för att gå på toaletten. haha!

Anonym sa...

haha ja det var riktiga listtoppskrig där ibland vem av oasis o blur som skulle ligga etta o tvåa...
Men jag lyssnade på Oasis och Suede.ingen direkt rivialitet där som tur var.

Anonym sa...

nej det är ju inget för dig..

Anonym sa...

Hehe, intressant läsning :P Det är otroligt retligt att drömma samma dröm om och om igen om det aldrig får ett lyckligt slut.

Kajan sa...

Damn vad många tjejer som kommenterar din jävla blogg. Sluta upp med det!!!

 
RSS via nybloggat.se