söndag, juli 08, 2007

Då tankar man ju illegal musik!

Gah börjar bli rätt trött har varit upp i två dygn nu.... kunde inte sova inatt... ska inte dricka colan man köper ifrån pizzerian här runt hörnet. Tror den innehåller nått lustigt ämne dvs nåtting mer än koffein, för har man druckit en sån under kvällen är det helt omöjligt att sova sen (jag lär mig aldrig).
Men det är då det e gött å flummblogga lite som nu.
Har just nu jävligt tråkigt med funderar starkt på gå ut och ta en liten promenad... men har ingen lust att gå ut själv men ännu mindre lust att ringa nån som vill hänga på. Dock så tror jag att jag måste ut och handla sen.... om det inte regnar, i så fall rullar jag ännu en gång ner till pizzerian och köper en kebabpizza eller nått liknande.
Nån som har en idé om vad för kul saker man kan hitta på under en sån här dag?

Typ sånna här dagar man verkligen saknar att ha nån å sitta å gosa med. En härlig flickvän vore inte fel på nått sätt just nu. Hehe kom å tänka på en sak som hände i fredags när vi var ute å festade. Vi stog vid ett bord och snackade skit diskuterade bla en tjejs bröst lite längre bort om ifall de var äkta eller om hon hade en enorm push up. Åsa och Marina (på bilden) trodde att hon bara hade en ordentlig pushup medans jag och Matte (på bilden) trodde det var sillicon. Efter ett tag kommer den där tjejen fram till mig och rycker lite försiktigt i armen. Hon var rätt kort så fick ju stå å titta neråt på henne hehehe. Men hon frågar om jag är singel, jag svarar då att japp det e jag. Tänker samtidigt vafan nu då hoppas hon inte hörde vad vi diskuterade... omöjligt att hon kan ha hört det ju jaja.
Då säger hon: Min kompis där borta (pekar bort mot en jätte söt tjej som blir illröd i ansiktet och bara vill sjunka genom jorden) tycker du är jätte snygg. im like wtf denna var oväntad (nog för att jag e snygg men ändå:P). Okey, ja hon är jätte söt också kan du hällsa henne, svarar jag helt mållös. Bjud över henne då så bjuder jag på nått att dricka är det enda jag kan komma på å säga. Okey vänta då säger hon och springer bort till den andra tjejen som står som fast spikad i golvet. Ser att hon bara vägrar gå fram till mig sen rycker Matte med mig ut på balkongen för att de ska röka. Så ångrar man hela kvällen att jag inte gick fram till henne å sa hej.
Hon var säkert jätte trevlig. Kanske till och med var min livskamrat för resten av livet men nu får jag aldrig veta. Jag tar å skyller allt på Matte och Åsa och Marina som vill ut och röka och tvingade med mig.
Ni kan ha förstört mitt liv.... eller tvärtom vem vet?

Fan va sne jag blir på alla som ska hålla på och kritisera Live Erath galan nu och påstå att de är en jävla dubbel moral. Ni som tycker det.... Fuck off och granska er själva å se om ni är så jävla mycket bättre själv.
Ni har helt enkelt inte fattat syftet med konserten. Folk var där för att lära sig att hur man enkelt kan bidra till en bättre värld inkulsive artisterna.

Ta tex Bob Geldof som har kritiserat galan på många sätt. En av argumenten var att man inte samlade in pengar under galans gång. Vadå lixom bara för att man har en gala måste man vist samla in pengar till nått ändamål annars har det inget syfte. Men om jag inte minns helt fel så har Bobs pengar aldrig kommit fram till nått av de ändamålen som han har samlat in flera miljoner till. Skulle inte förvåna mig om ifall de gått rätt ner i hans egen ficka eller för fram har de inte kommit än.
Att enbart ha en informations gala är faktiskt ett riktigt bra initiativ. Så kul att se att det inte är råa kapitalister som styr galan tror ändå de fick in ett par miljoner i vilket fall som helst.
Dessutom var ju konserten i Rio var ju helt gratis för folket... lite Woodstock över det hela.

Sen tror jag för de som tittade på det iaf fattar lite om vad som händer om vi inte tar oss i kragen å gör lite åt det.

Dessutom kläckte ju Patrik Arve från Teddybears sån jävla skön kommentar när Jejo Perkovic från Infinite Mass skulle summera ihop om vad man själv kunde göra för att bidra till en bättre miljö. Han sa att man inte skulle tvätta om inte maskinen var full och stänga av apparaterna helt så de inte står på standby och stänga av datorn helt innan man gick och lägger sig. Då säger Patrik Arve, Va! nä det går inte är ju på nätterna man tankar ner massa illegal musik och film på nätet ju. Och såg helt förtvivlad ut. Hahaha.
Till och med artisterna själva tankar ju ner musik från nätet varför ska det då vara illegalt?

Tydligen så har de nu hittat barnporr på Pirate Bay och nu tänker snuten stänga ner sidan. Tror faktiskt det är Henrik PonténAntipiratbyrån som lagt upp de där barnporrs filerna enbart för att lyckas stänga ner Pirate Bay.
Skulle iaf inte förvåna mig han tycks ju kunna göra va fan som helst för att få sin vilja igenom. Dessutom jagar han små finniga tonåringar som knappt kommit upp i målbrottet och vill kasta dem i fängelse. Jävla galning e va det är.

Nä den som ligger högst upp på min topplista just nu är Al Gore som jobbar aktivt för att kämpa mot en bättre miljö. Tycker det e så synd att han blev förlora president valet. Jävla Bush och Fox News som fuska till sig segern. Ett parti ska ju inte få äga en media kanal eller iaf ska den kanalen vara opartisk vilket Fox News absolut inte är. De styr ju med järnhand av republikanerna i USA helt sjukt. Tex 90% av det Amerika får höra om Irak kriget är bara hur bra det går för USA där nere. Vilket är rätt sjukt.


En annan amerikanare som ligger högt på min lista är ju givetvis Michael Moore men det skrev jag om för några dagar sedan. Annars är det faktiskt svårt att komma på nån som skulle komma högt upp. Lättare att göra en hat-lista över alla jag hatar.
Tre i topp
  1. Condoleezza Rice
  2. George W Bush
  3. Donald Rumsfeld
Nu när jag skrev den där topplista slog det mig att USA alltid (med alltid menar jag enbart under bushs tid) har en neger/mulatt till utrikesminister. Varför? kan nog lägga ett långt utlägg om det med men orkar inte just nu.
Dessutom slog det mig nu med att våra egen regering har gjort indirekt samma sak. De har ju satt den idioten/rasisten/hjärtlösa Nyamko Sabuni på Integrations- och jämställdhetsminister
Integrations- och jämställdhetsdepartementet. Var för sätter man en svart på den posten (ursäkta mina uttryck) gör de det bara för att vi eller invandrare ska känna sig mer trygga? För det är den känslan jag får. Men jag tycker ju definitivt inte att hon utstrålar alls nån sån känsla i de tal man hört med henne. I nån interjuv lät det precis som att hon var beredd på att kasta ut varenda flykting som kommer hit. Hon gjör mig mörkrädd så det skriker om det man vet lixom inte riktigt vad hon kan ta sig till för att få sin vilja igenom.

Nä nu ska jag se på Wimbledon finalen mellan Roger Federer och Rafael Nadal.

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se