torsdag, juli 19, 2007

En röd hand på kinden!

Vart en riktigt trevlig kväll igår. Vi va bara ett litet gäng tog det rätt lugnt.
kvällen slutade med att jag vart sur på Marie efter att hon gett mig världens fetaste örfil. Det hela började när jag stog å prata med en kompis. Så kommer Marie förbi och börjar avbryta å ha sig bär sig allmänt störande åt så jag ber henne ta en runda å nyktra till men vägrar hon ge sig och jag som redan var lite upp retad tack vare en idiot i baren som vill klippa till mig bara för att han tyckte jag trängdes. samtalet går ungefär såhär:

Idioten: Vafan håller du på med?
Jag: Vad? (och en förvånad min)
Idioten: Sluta trängas din lilla jävel!
Jag: Seriöst lägg ner innan du ångrar dig! jag trängs inte!
Idioten: Passa dig jävligt noga innan du får äta på denna (han trycker upp knytnäven under näsan på mig.
Jag: (får min öl) Men seriöst hur gammal e du?
Idioten: kommer inte på nått att säga


Sen går jag iväg smått irriterande på alla trångsynta idioter som jämt letar efter nån att puckla på.
Men iaf så står då Marie och börjar bli jobbig med så jag föser henne åt sidan lite för att lugna ner sig. Som från ingenstans svingar hon sin hand ger mig världens örfil. Jag blir skitförbannad lixom droppen som fick bägaren att rinna över... jag sansar mig och går ut för att ta mig en cigg å se om det finns nån som man kan ragga på för att bli på gott humör igen. Hittar inget kul så jag går ut från stället och träffar lite kompisar där som säger att jag har en rödhand på kinden. Vilket jag blir tvungen att förklara hela händelseförloppet av vad som hänt, de förstår min sitts.

Senare på kvällen skickar jag ett sms till Marie

Tack för örfilen. (tänker lägga till "din jävel" men ångrar mig i samma sekund.. lite overkill för min del)
Får svar: Varsigod

Sen idag får jag sms:et
Förlåt!
Vilket genast kändes bättre.
och därefter fick jag
har dålig samvete bara så du vet :[
Sen kunde jag bara inte vara sur mer.

Nä nu ska jag se på Austin Powers bara för att den e så jävla kul och man blir riktigt bra humör.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Hur gammal är du?"-Dissen är fortfarande nr one märker jag. :)

Macke sa...

Ja fan den äger stort

 
RSS via nybloggat.se