lördag, juli 21, 2007

Massakern i Song My!


Shit! det tar mig en jävla tid att skriva detta inlägg... skriver bara i pauserna till filmen Plutonen som går på 6an. Kom å tänka på hur jävla bra roll uppsättningen egentligen är. För varje gång jag ser den så upptäcker man nya skådisar som varit med å skapat sig ett namn i hollywood. Tom Berenger, Willem Dafoe, Charlie Sheen, Forest Whitaker, Francesco Quinn, John C. McGinley, Richard Edson, Kevin Dillon, Keith David, Mark Moses och sen har vi ju även min absoluta favorit skådis av dem alla denne man anser jag vara en av Hollywoods absolut bästa skådisar av mig får han plaseringen #5 och det är ingen mindre än Johnny Depp.
Och för er som inte viste det så har även självaste Oliver Stone en liten roll med i filmen, hur många av er viste det va?


Personligen så hatar jag de där amrikanska-krigs-propaganda-filmerna där USA ska framstå så jäkla hjälte modiga. Men i denna men i denna filmen lyckas Oliver verkligen fånga en mer verklighetstroge
n bild av hur det verkligen gick till.

I en av scenerna får man verkligen en känsla/"förståelse" av hur och varför massakern i My Lai även känd som Song My-massakern. Vet jag skrev en uppsatts om den i skolan under gymnasietiden fick ett fett MVG av min svenska lärare. Synd att jag inte har den kvar då hade jag heltklart klistrat in den här. Den var helt sjukt hemsk de våldtog kvinnor och barn, tortera och sen avslutade de med att slakta ALLA såväl djur som
människor.

För att återgå till Tidaholm så var det riktigt trevligt. Casper fick trä
ffa Hästar för första gången. Han va väldigt rädd men han försökte hälsa på dem flera gånger men vågade inte riktigt ända fram. Hehe måste ha varit rätt underligt att träffa ett djur som för engångskull var större än honom.
Och de där tupparna, ena riktigt brutala tuppar alltså. Brorsan berätta om hur tupparna en gång stog i en ring runt en höna. Sen höll en av tupparna fast hörnan så turades de andra tupparna om med att sätta på hönan.... Våldtäkt? Shit det förekommer även i djur världen vist. Stackars lilla höna.

PS. Denna festingen drog vi bort från Casper med. Världens strörsta urk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för kommentaren! Ja, får ta och förhandla med magen då.

Anonym sa...

ah tackar..kul att kunna bjuda på konst som du gillar =)

och oj vad paff jag blev över att läsa om Tidaholm i en annan blogg , hehe

kram!

Macke sa...

Ja Tidaholm är ju sånt Mecka haha

 
RSS via nybloggat.se