lördag, juli 28, 2007

Sluta exponera feta människor i TV


En ska jag har kommit å tänka på när det gäller amrikanska underhållnings-/otrohets-shower (ex Ricki Lake, Jerry Springer och liknande) är att ca70-80% av de som ställer upp i det är svarta och ca 99% är enormt feta!

Detta är alltså de fetas chans att få sina 15 minuter av fame. Men det står mig enda upp i halsen. Jag orkar inte se alla dessa feta människor fläka ut sig i TV. Kan lixom ingen stoppa dem? Vet inte hur många tjockis program det går just nu. Men så fort man slår på TVn så ser man nått fetto som sitter å ömkar sig.

Det jag inte förstår är hur man kan tillåta sig själv att bli så fet som vissa är. Ja vist finns det en del som lider av nån sjukdom, men sök hjälp då.
De som inte lider av nån sjukdom då! de måste ju inse att de blir fetare å fetare. Varför gör de inget åt saken för? Vill de vara feta? i såfall sitt inte å jämka er i tv.

En annan sak som jag inte fattar är hur deltagarna i dokusåpan "i en annan del av köping" över huvud taget kan ställa upp med att visa upp sig i tv. Seriöst man tycker ju faktiskt synd om dem. För de som tittar på programmet skrattar inte med dom utan åt dem för att de är så störda (i dubbel bemärkelse). Sen tycker jag att man särbehandlar dem otroligt mycket. Ta tex massmedia som annars skriver en otroligt massa skit om folk som deltar i dokusåpor. Men det vågar inte skriva nått taskigt om dem för det skulle i princip anses som både oetiskt och diskriminerande. Det enda de vill är ju att bli behandlade som jämlika eller hur? Men behandla dem som ni gör med alla andra då!
Så jag tycker att man ska lägga ner det.

6 kommentarer:

Anonym sa...

"För de som tittar på programmet skrattar inte med dom utan åt dem för att de är så störda (i dubbel bemärkelse)". ...tycker du verkligen att de ar det? skams pa dig isf (i dubbel bemarkelse)

Anonym sa...

Angående tuggning:

Det hade kanske varit logiskt om jag försökte sluta röka, men jag har aldrig rökt! Kanske napp/fingrar/filt jag försöker ersätta?

OnT: Tjockisar är ju det roligaste som finns!

Anonym sa...

bakpotatis är också gott! i ugnen

Anonym sa...

hmm..fast de sitter väl oftast inte och ömkar sig i de där programmen för att de är feta utan oftast på grund av deras kille lämnat dom o nu ska det göras faderskapstest och oj hjälp han knullar min kompis bitch blablabla..

Sen kan det ju vara programmakarnas beslut att ta in "feta" människor i majoritet bara för att förstärka den bild av "misslyckande" som råder alltjämt i samhället att "feta" människor skulle vara drabbade utav.

Sen tycker jag tjocka har rät att vara ledsna och tycka synd o sig själva precis som alla andra...
Jag har varit kraftigt överviktig..och jag kämpar forfrande var dag för att inte öka i vikt eller gå upp allt jag tappat..för jag lägger lät på mig..och jag kan tycka synd om mig själv varför jag måste kämpa så inihelvete mycket för att inte gå upp när andra kan äta vad som helst och inte röra sig ett gram i vikt.

men jag håller ändå med dig här och var.

Anonym sa...

"och så finns det ju dem som har en sjukdom, sök hjälp då" Om man har en ätstörning går man bara inte och söker hjälp, det är mycket svårare än så. Du mår så dåligt att du inte vill visa dig för någon och du känner att alla är fiender mot dig. Uttala dig inte om saker du inte vet ett jävla dugg om! Du är ju riktigt dum du. Hoppas du kommer på det någon dag.

Anonym sa...

"Seriöst man tycker ju faktiskt synd om dem. För de som tittar på programmet skrattar inte med dom utan åt dem för att de är så störda (i dubbel bemärkelse). "

Ännu ett bevis, DU ÄR HELT FUCKED UP

 
RSS via nybloggat.se