lördag, juli 07, 2007

SOS Live Earth 7.7.07

Så har man äntligen semester. Fan va skönt det ska bli, det bästa är nog att man inte har nått planerat inför semester heller utan tar det som det kommer helt enkelt.
Vi började dagen igår med att sluta vid 14-tiden så gick vi hem från jobbet och gjorde oss i ordning för att gå ut och fira att vi hade semester. Vi möttes upp vid O'learys och tog oss ett par öl sen var det ganska lite folk där så vi rullade vidare till högland för där fanns det mer folk och mer mat. Det fanns bla tacobuffé som e så jävla gött. dock ångrar man det lite idag att man käkade det (lite gasig i magen).
Men det var en väldigt lyckad kväll faktiskt. De flesta höll i rätt länge. Men sen är det ju alltid hardcore gänget som härdar ut längst. Jag vart själv inte så farligt full igår heller minns det mesta och är rätt medveten om att jag inte gjorde nå
tt dumt iaf.
När jag kom hem så somnade jag i soffan med tvn på som man brukar göra. Så vaknade jag vi 11-tiden till av att underbara MacGyver var på TV. Ett av mina absoluta favvo serier ever. Han e ju så grym kan ju göra vadsomhelst av ingenting men de flesta saker känns ändå som att det skulle kunna gå å göra. Fast att göra kottar till handgranater e väl lite väl iof men ändå han får det att låt som att det skulle kunna funka.

Efter McGyver växlade man ju över till SVT2 för att se på Live Earth. Tänk vilket passande läge den körs i nu. När man tänker efter vad syftet med Live Earth är. De vill göra oss mer medvetna om miljön och växthuseffekten osv. Är det nå
tt vi fått känna på så är det ju lite av den effekten de senaste veckorna här i ett översvämmat Småland och nu mera även ett översvämmat Skåne. För att inte glömma mina kopisar som håller på och drunknar i leran i Roskilde.

Detta eventet ska vist hålla på nonstop till kl 8 imorgon. i och med att jag har semester
nu och inget annat för mig ska jag faktiskt ta å kolla på hela... eller iaf de konserter som jag e lite små sugen på och några till.

Tycker detta e ett jävla bra initiativ att försöka få folk lite mer medvetna, Live Aid hade ju faktiskt en bra genomslagskraft. I mellan varje spelning diskuteras det lite om just miljön och vad för enkla saker vi kan ändra på för att bidra till en bättre å mer välmående värld.
Men de största aktivisterna emot detta är företagen. De lägger enorma summor på att motarbeta alla som vill hindra att tex polarisarna smälter och halva jorden försvinner under vattnet.
Men kan vi säga ifrån, så kommer de att inse att
de förlorar pengar på att hålla på som de gör. Är ju trotts alt vi som konsumerar deras produkter och tjänster i slut ändan

Sitter just nu och tittar på Shakira när hon framträder i Hamburg nu. Hon är inte sådär upp hottad och flashig som hon brukar vara sen spelar hon gitarr och sjunger inte backplay dvs hon rockar just nu röven av mig. Jävligt ballt faktiskt nu har hon verkligen växt i mina ögon. Lixom hennes framträdande är inte så där ruskigt perfekt utan lite falsksång här och där en å annan som missar ett ackord osv och det är fan så en riktigt bra konsert vara.

Fem enkla saker du kan göra för själv påverka
  • Sänk temperaturen med nån grad i i dina rum
  • Ha inte saker på standby
  • Tvätta bara om du inte har en full maskin
  • Använd lågenergi lampor
  • Sprida dehär tipsen till dina vänner!
Om alla skulle göra det här så skulle det bli en jävla massa man sparar på miljön. Och framför allt NI spar en jävla massa pengar. Det är väl ändå det som räknas i slut ändan endå era kapitalister!
Och de pengarna ni tjänar ihop på detta kan ni köpa en ny bil en bil med både bensin och biogas till.

De bästa Serierna just nu
  1. X-files
  2. Twinpeaks
  3. MacGyver

Inga kommentarer:

 
RSS via nybloggat.se