måndag, juli 30, 2007

Bergman är ju inget att ha ändå!

Jaha så kom dagen då Ingmar Bergman avled.
Folk sörjer som tokar och vet inte vart de ska ta vägen. Men seriöst! Jag har sett ett par av hans filmer men seriöst så bra är de ju inte.
Otroligt flummiga filmer de flesta av dem och jag känner ingen som skulle föredra hans filmer framför Sagan om ringen x3 eller Gudfader eller nått annat. Nästan alla filmer som har gjorts är bättre än han


Anledningen till att han har blivit så stor och "uppskattad" som han har blivit är enbart för att kritikerna och dramatenskådisar älskar hans filmer samt att jobba med honom. Men seriöst tycker ni att han är så stor som han framställs? eller tycker ni också hans filmer är sega och komplicerade och långtråkiga... framför allt långtråkiga?


Sen har jag lovat att Steffe 15min av fame. Han bönade och bad om att jag skulle lägga ut honom här i fredags.

Här har ni Nässjös näst sexigaste kille (jag är ju sexigast).
Han är en glad och lite galen fotbollsspelare som även gillar att titta på balett såväl som att gå på en rockkonsert. Så ni tjejer som blir sugna på denna goding var vänliga och kontakt mig så ska jag lirka ihop en dejt åt er. Kolla in hur han poserar framför kameran. Vem kan motstå denna snygging?

Även Matte å Marina får en liten inflikare här med.
De är dock upptagna med varandra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gammal är han?

Anonym sa...

nej jag förstår inte heller IB-hypen..och absolut inte Roy Anderson heller och den där Sånger från andra våningen..sett den? Om inte - låt bli!

och Ingemar blev ju gammal..det var dags.

hoppas du haft en skön måndag!

Macke sa...

Mellan 25-30 är han Tamara

Putte sa...

äntligen någon som är med mig. Har hävdat detta länge, men bli snabbt tystad av omgivningen. Känns nästan som det är något slags tabu att säga att han är dålig...

Anonym sa...

Ja jag säger då det, genier spekulerar verkar det som. Det är en underhållande och banal diskussion när huvudpersonerna Macke, Anna och Okänd småkivas med en obefintlig skara människor. Precis som inlägget om Camilla Läckberg VS. Björn Ranelid verkar det rätt tydligt att agnarna skiljs från vetet rätt omgående.

Konst (vad det än må vara, i det här fallet film, i det tidigare litteratur) så befriad från elegans och högre intelligens anser jag i förlängningen vara demoraliserande för bejakaren. En person som inte kan uppskatta Ingmar (inte Ingemar) Bergmans filmer, teater eller prosa är jag nog rädd för att hon redan har hamnat i den fällan. Tycker man sen inte heller om Sånger från andra våningen är nog dessvärre även humorn ett minne blott.

Argumenten för att Ingmar Bergman "är ju inget att ha ändå!" får nog tas med en smula salt. Så även uppmaningen att "Våga vägra Björn Ranelid!" då i alla fall jag, tolkar det som att han själv inte läst mer än på sin höjd några sidor ur dennes böcker. Fortsätt att skriva om drömmar, fyllor och sexköpare om du nu måste men please, lägg ner ordbajseriet i dina usla analyser som du skrivit den senaste tiden.

Oj, det blev långt. Hoppas att du kan ta dig tid att svara nu. Om inte; quit hatin the south.

Anonym sa...

Hm, skulle kunna gå, men han bor för långt bort tyvärr...

 
RSS via nybloggat.se