onsdag, juli 25, 2007

Ranelid: en pengakåt jävel!

Helt matt kan knappt röra mig. Funderar på om det var kärringen brevid mig på tåget som ständigt satt å hosta på mig. Fast att jag sa åt henne 4ggr att hon fan inte skulle hosta på mig. IDIOT kärring. nästan så jag med fick lust att spotta henne i ansiktet som Kajan gör.

Anledning två kan bero på att jag drack en jävligt skum sportdryck från nått lustigt land. Typ Tyskland eller nått är den ifrån. En redbull-liknande sak fast dubbelt så stark. Hustler är namnet på den.

Känner mig helt matt i kroppen kan knappt röra armarna men min jävla hjärna e ta mej fan hyperaktiv.

Läste i Aftonbladet häromdan hur Jan Guillou gjorde ett fett på hopp på författaren Björn Ranelid om att han
skulle vara avundsjuk på de nya deckarförfattarna som fått ett riktigt uppsving. Självklart vart då Ranelid rasande och menar på att de här kvinnorna nu som skriver massa deckare som Camilla Läckeberg och Liza Marklund osv.
Ranelind menar på att alla kan skriva som Läckeberg och Marklund. Deras språk som de använder är enkelt och simpelt (kan ju vara därför de säljer så bra?). Själv så menar han på att han skriver på ett helt eget språk "Ranelidska"! Det har alla hört talas om menar han på. Jag kan då säga att jag aldrig i mitt liv hört det uttrycket. Dessutom är hans böcker helt obegripliga. Alldeles för tröglästa så pass mycket att man knappt orkar ta sig igenom första sidan.

Själv så har jag börjat läsa Läckebergs bok "Olycksfågeln". Kan säga att japp den är lättläst inte allt för krånglig. Men kan även tillägga att språket hon använder är otroligt modernt och är i princip ett sådant språk som vi den yngre generationen både talar och skriver.
För att åter gå till Ranelid så är hans språk totalt utdaterat och gammalt å dammigt. Våga vägra Björn Ranelid!

Ranelid 500 000-600 000 sammantaget.

Marklund 5 miljoner i Sverige, 2,5 miljoner utomlands.
Guillou 9 miljoner böcker i Sverige.

Tycker de siffrorna talar för sig själva vem äger vem igentligen?

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha too late..skoskaven var ju liksom redan ett faktum..gällde bara att spä på dom så lite som möjligt..

Anonym sa...

Kulturkrockar?

Kajan sa...

Rätt! En slemmig hals-loska löser det mesta!

 
RSS via nybloggat.se