söndag, juli 29, 2007

Såhär ska sexköpare straffas!

Var ett lyckat inlägg som jag skrev igår fick nästan den reaktionen som jag tänkt mig.
Dock så ska jag bara rätta till en sak som lätt kan misstolkas. När jag menade på störda i dubbel bemärkelse.
Det jag syftade på att alla är CP-störda (Cerebral pares) dvs benämningen på deras handikapp.
Sen menade jag störda i den lite mer lätt negativa benämningen. Som när du säger till den kompis "omen sluta nu, fan va störd du är" vilket enligt mig anses inte vara negativt på nått sätt heller utan används lite lätt med jämna mellanrum kompisar emellan.
Så nu vet ni det!


Satt och tittade runt lite på internet och kollade vad som hände i USA. Hittade bland annat ett r
eportage om tre stycken sexköpare i USA som hade blivit lurade av en förklädd polis utklädd till en prostituerad.
Det hela utspelar sig i Painesville Ohio. De tre sexköparna blev dömda till 30 dagars fängelse eller välja på att bära en kyckling dräckt i 3h på stan.
En rätt annorlunda dom. Men när jag läste vidare så såg jag att det var domaren Mike Cicconetti. Vilket förklarade saken. Han är ju känd för att ha lustiga domar. Sen är ju sexköp inte världens farligaste brott enligt. Ingen som dör av dem om man säger så.
Men ett jävligt kul straff var det iaf. Sverige borde med inför förnedrings-straff.

Länk #1 Video
Länk #2 Läs

4 kommentarer:

Anonym sa...

Statistik kan vara riktigt roligt ibland.

Sen tycker jag att dom som bli dömda för vissa brott, ex pedofiler borde få gå en vecka i samhället där dom har utfört sina brott, och under den vecka måste dom bära en tröja eller jacka där det står klart och tydligt vad dom är dömda för

Anonym sa...

tackar tackar!
alltid roligt när nån gillar ens fotografier.
Hoppas herrn haft en bra söndag!

Anonym sa...

Straffet mildras lite av att man inte ser ansiktet bakom kycklingdräkten... De kanske borde ha en namnskylt?

Anonym sa...

Straffas för att de uppsökt en prostituerad.Jaha och vad blir nästa steg.Förbjudet att vistas ute med blåa byxor.IDIOT.

Myran

 
RSS via nybloggat.se